Ametyst Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Essex anbefalte en venninne som har vært mye til leger. Jeg er ikke fornøyd med den. Hos oss fungerer Ceridal bedre.
:)ettena:) Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 aderma, helt utrolig bra krem fra apoteket. ganske så dyr men veldig bra. trengte ikke kortison kremer mer etter at vi brukte aderma. har hørt flere si det samme.
snartmammapåny Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har brukt Elocon, veldig effektiv kortison salve. Gikk fra å være VELDIG plaget til å bare få et lite utbrudd i ny og ne (passer selvfølgelig på hva jeg spiser).
:)ettena:) Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 ja.......fikk noen kremer m kortison på resept fra legen, når det var på det verste.
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Ikke bad mer enn en gang i uken, smør barnet etter badet med A-creme eller Avêne Trixêra (fra apoteket), unngå ull direkte på huden, bruk heller bomull og har du mulighet så er sol og saltvann helt topp (men noe vanskelig å få tak i på denne tiden, hehe:)
Mamma´n til A og F Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Bortsett fra gode kremer vil jeg anbefale omega 3 tilskudd. "Smører" huden innenfra. Jeg har vært mye plaget fra jeg var liten, de siste årene har huden vært helt fin!
Mø schæl! Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 For min del ble jeg verre av kortison, men dette er selvsagt forskjellig fra person til person. Men: vær oppmerksom på at overdreven/langvarig bruk av kortison vil gjøre vondt verre: huden blir veldig tynn og sprekker enda mer. Nå vet jeg ikke hvor du er mest plaget, men for min del er det hendene som er verst rammet. Her har jeg funnet "vidunderkremen" (også etter råd fra hudlege): Decubal Recover Cream, fås kjøpt på apotek uten resept. Bare et tips :-)! Og god bedring, er noe herk!
Mamma med to søte små Skrevet 14. oktober 2007 #10 Skrevet 14. oktober 2007 Har hørt at Bodø salven skal være bra for atopisk eksem. Tror den er lagt av naturlige mineraler(?). Den har en nettsiden, men husker ikke hva. Kan sikkert søke på "Bodø salven".
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 Hvetekim olje fra helsekosten.. Enten rett på huden eller i bade vannet.. Har hatt masse problemer med det både meg og bror.. Hvetekimolje fungerer topp!!
LindaKristin1980 Skrevet 14. oktober 2007 #12 Skrevet 14. oktober 2007 Aderma Exomega.... IKke støtt på maken til effektiv krem i min 27 år lange eksem"karriere". + en kombinasjon av omega3, omega 6 (nattlysolje) og sink. HELT SUVERENT! Innvortes altså
rosa og en blå Skrevet 14. oktober 2007 #14 Skrevet 14. oktober 2007 Du må følge opp hver dag.. HVER DAG!! og smøre med slave OG fuktighets krem.. Og gjøre samme prosess i ei uke.. forsvinner eksem, etter ei uke, skal du IKKE slutte å smøre, men fortsette.. feks annen hver dag i uka ette, og 3 hver dag i den 3 uka.. så skal eksemen være borte for ei stund. Men man blir egentlig aldri kvitt eksem. så dette kan hende må gjørest 6 ganger i året el mer. smør men fuktighets krem hver el annen hver dag selv om barnet ikke har eksem. det forebygger når huden er smidig og ikke tørr. kjølig soverom lite klær cosmicka serien liker eg. (shampo,såpe,krem) men alt dette er noe du og ditt barn må finne ut av selv. har prøvd masse rart på 19,mnd. (hun vart atopisk når hun var 3 uker gammel) har barnet ditt veldig rødt og hovent eksem kan det være godt å bade i kaliunmpregnamanent.. (eller noe i den stil) tar bort infeksjon og kløe. jenta vår måtte vi bandasjere inn i gassbind til natta ogso.. ikke noe gøt, men det hjalp. salisilsyre olje og vaselin hjelper ogso. hør med legen. huff detta vart masse.. eg snakker bare om min erfaring.
Frk.Bibelstripp m/spire Skrevet 14. oktober 2007 #15 Skrevet 14. oktober 2007 For meg har ikke kortison eller Aderma funket.. jeg har vært plaget hele livet å prøvd sikkert 100-talls med kremer. Jeg fant min vidunderkrem som er AHAVA - Dermud kroppslotion, en dødehavskrem. jeg får ikke tak i den i Rogaland så nå er jeg ganske desperat, MEN vet den finnes på andre helsekostbutikker rundt i landet. Den er for meg helt fantastisk, en vidunderkrem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå