Gå til innhold

Hvor tålmodige er dere til å vente på rapen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 2 år hverken rapte eller gulpet da hun var baby. Guttebabyen vi har nå er periodevis en storgulper, men det har heldigvis roet seg litt nå. Virker som han bør rape etter hvert måltid fordi noen ganger når han skriker som verst kommer det noen raper opp.

MEN...

Hvordan få han lettest til å rape? Noen ganger går det greit, mens andre ganger er det helt umulig. Tror ikke jeg er særlig tålmodig heller..

Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kommer rapen lettest hvis vi går en tur opp og ned trappa mens vi stryker fast på korsryggen ;)

Skrevet

Fikk et tips av barnepleier på barsel: Strekk ut babyen i bena og press babyens mage mot puppen din. Ikke sånn kjempehardt, men nok til at det blir litt press. Og så klapping på rumpa, da bruker rapen å komme. Men noen ganger, ja så er det HELT umulig å få fram en rap!

Skrevet

Jeg legger han opp så han får hodet over min skulder og klapper på rompa hans eller stryker på ryggen. Hvis den ikke kommer etter fem min så legger jeg han ned på ryggen litt og så tar han opp over skuldra igjen. Da kommer den som regel med en gang.

Om natta trenger han så å si aldri å rape merkelig nok :P

Skrevet

Jeg har hørt at de ikke trenger å rapes når de ligger, så hvis han ligger å drikker på natta, så er det nok derfor.. :)

Skrevet

Aha! Hører om han får i seg luft da, og det får han innimellom når han ligger også, så da får han jo rape, men pleier å gå greit :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...