Gå til innhold

Noen her som leier/leaser bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det er grei ordning? Vurderer det litt vi...er dritt lei av en bil som stopper hele tida (gammel bil) og som koster oss tusenvis av kroner i hytt og pine:( Har ikke muighet til å ta opp billån på 2-300.000.... Har sett litt på nettet på div bilmerker.. Har veldig lyst på en toyota avensis. Da må man betale inn 60.000, og deretter 1990,- pr mnd.

Noen som har erfaringer på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Har ikke leasing bil nå, men vurderer det når vi skal bytte bil om noen år. Men bare husk at dere må jo faktisk enten betale ut bilen om 3 år, eller eller så kan dere få ny leasing bil, men da må dere betale ny innskuddssum og alt så dere har dere kasta mye penger ut av vinduet. Men hvis dere har tenkt til å kjøpe ut bilen når leasingen er ute så blir jo lånet betraktelig mindre enn ved kjøp av ny bil.

Skrevet

Det gikk ikke å betale ut bilen etter 3 år, står det på nettsiden til bilfirmaet. i løpet av de 3 årene vil vi ha betalt ca 140-150.000, dvs det samme som en ny bil taper seg i verdi på samme tid. Så egentlig er det ikke så galt, synes jeg. Etter 3 år vil vi nok låne penger til en ny bil, tenker jeg. Men situasjonen vår nå er at vi ikke kan ta opp mer lån, derfor vurderer vi å lease.

Skrevet

Hvis dere ikke kan kjøpe ut bilen hadde jeg hvertfall ikke gjort det. Da hadde jeg heller spart de pengene hver måned som leasingen hadde kostet og så heller brukt de pengene på en bil som dere eier selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...