Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er litt usikker på hva jeg skal kjøpe av vogn... har termin i begynnelsen av Januar..Noen som har erfaring med slike vogner?. Tenker på om hva som er den mest praktiske vognen å kjøpe, med hensyn til om det blir trangt i bagen...og hvor lenge et barn kan ligge i bagen, før man må gå over til Sportsvogndelen.

Da hører jeg fra dere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duo!

Har emajlunga edge duo. Knallbra.

Brukte bagen 5-6 mnd...så over i sportsv.

Akkurat som å få ny vogn, og den kan snus begge veier..

Skrevet

Kombi!!

Da er bagen løs og lett å ha med seg når du er på besøk osv. Og så slipper du lagring av en stor del hjemme=)

Skrevet

Duo, da SLIPPER du den løse bagen...mye mer solid og stødig bag i duovogn. Tryggere.

Skrevet

Vært kjempeusikker på dette selv. Kjøpte først duo - vogn, men byttet til kombi etter noen dager. Baggen er så og si like stor. Jeg syns det virker veldig klønete å måtte ta av baggen hver gang ( syns det var litt vanskelig å få den av og på ), samt at vi bor i 3 etasje uten heis og baggen til kombien er letterer enn den til duo'en. Syns også det ble mer klønete med duo'en når jeg skal ha vognen ut og inn i bilen ( klipse av og på denne klønete baggen )

I følge butikken kunne baggen brukes ca like lenge,iallefall på den vognen jeg har kjøpt.

Lykke til med valget....ingen lett oppgave..*s*

Skrevet

Hei! Vi har stresset superlenge med valg av vogn. Men i helgen kom løsningen dalende forbi på en av våre handleturer.

Vi bor i 4.etg så vi hadde egentlig bestemt oss for en sportsvogn med mykbag. Så vi skulle ut og sjekke om det var plass til en voksi-pose i disse mykbagene. Voksi-posen kan jo kjøpes med en bæreplate slik at du kan bruke denne som en slags bag også. Men vi fikk da anbefalt å bare bruke voksi-posen med denne bæreplaten i sportsdelen av vognen. Så vi gikk for den løsningen. I den neste butikken vi var innrømmet de også at dette var den perfekte løsningen for oss. Har ofte fått inntrykk at de prøver å presse på deg en hardbag selv om dette kan være tungvint for deg som bruker. Så det er deilig å treffe på ekspeditører som vet hva de snakker om og som ikke bare er opptatt av salg......

Føler at det viktigste er en sportsvogndel du er fornøyd med for det er tross alt den du skal bruke lengst. Og så lenge løsningen vi har valgt er trygg og varm nok for desember og utover så så ikke vi noen grunn til å kjøpe en hardbag som vi bare skal bruke et halvt år. Så vi gikk for en Emmaljunga City som er den letteste av Emmaljunga vognene. Sportsdelen til Emmaljunga kjennes fantastisk gode ut dersom du sammenligner med Teutonia og endel andre merker. Bare kjenn forskjellen i ryggen!

Lykke til med valg av vogn : )

Skrevet

Kjøpte Simo kombi (er av de største) til nr 1, født i des, og var veldig fornøyd med det. Vi måtte gå over til sportsvogndelen ved ca 5 mnd (han følger gjennomsnittsmålene) kun fordi det ble for varmt i baggen. En annen i barselgruppa hadde samme vogn, men duo og hun måtte bytte til sportsvogn delen av samme grunn.

Vi skal bruke den samme vognen nå og her kommer babyen når som helst.

Jeg synetes det var en stor fordel å ha baggen løs, da var den lett å bære. Baggen kan også brukes med nett i bilen, hvis dere vil det.

Flere jeg kjenner som har hatt duo, har sagt at de ville ha investert i en softbag ved siden av, slik at de slapp å bære den tunge dypvogn delen inn til folk ved besøk.

Vi brukte og kommer til å bruke baggen som seng de første mnd også, dette fordi vi ikke har plass til babyseng eller vogge på soverommet.

Fungerte kjempe fint og vi sparte noen kroner der og.

Husk at det er stor forskjell på størrelsen til vognene, så vurder det næye.

Noen venner kjøpte Jane duo og de var ikke fornøyd etter noen mnd, baggen var rett og slett alt for liten. Mye mindere en Simo sin kombi bag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...