Gå til innhold

Deilig deilig..eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

13500 i lønn etter skatt

3000 i os

3570 i barnetrygd

1900 i bidrag

1095 i stønad til sfo

1700 i stønad til barnehage

dvs 24700 utbetalt i mnd.

7000 i husleie

1200 i strøm

4000 i mat

1840 i sfo

2500 i barnehage

1200 i bensin

600 i forsikring

500 i tlf

dvs 18880 i utgifter i mnd.

Har altså 5800 å bruke på klær og fornøyelser.Alene med 2 barn.Burde jeg være fornøyd? JA!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For et utolig håvent innlegg.

Men da må jeg bare spørre. Hvorfor i huleste får du støtte til både sfo og barnehage når du ellers har så god råd?

Skrevet

Fordi hun er alene med to små, en i skolealder og en i bhg.... Som alenemor får en støtte til bhg og sfo når en er i jobb.

Skrevet

skjønner ikke hvorfor du får os heller jeg da....

Skrevet

Ja jeg skjønte at det var fordi hun er alenemor. Men det er jo tydelig at hun ikke hadde trengt det.

Skrevet

Ja, det må være deilig!!=) Jeg er alene med ett barn og student og jeg har ikke noe god råd... Men kos deg med pengene og kjøp deg noe fint til deg selv og barna dine..Det er fortjent=) Travelt å være alene...

Skrevet

fordi OS er lagt opp sånn at det skal lønne seg å jobbe en viss prosent.. :) Flaks, ellers ville vel alle vi alenemødre satt seg på rævva og ikke gjort en dritt. Jeg jobber også og får OS i tillegg. Den reduserer prosentvis etter hvor stor inntekt du har... Er det ikke bedre å jobbe og bidra tilbake til samfunnet enn å bare gå hjemme med OS?

Er vel ikke håvent å si at man endelig har en god mnd?

Skrevet

høres veldig deilig ut det altså.....men fikk ikke så mye da jeg jobba og fikk os.....bare synes det hørtes mye ut, ikke noe annet :-O og nå som jeg må gå hjemme med minstemann pgs ingen barnehageplass får jeg full os som er litt over 10000 i mnd (skulle gjeeeeeerne jobba) og det er jo ingenting....og ikke får jeg støtte til barnehage til eldstemann fordi jeg må være hjemme med minste...

Skrevet

Hadde hun ikke fått støtte til sfo og bhg så hadde hun hatt ca 3000,- å leve for i mnd etter alle utgifter er betalt....

Synes det er ganske tydlige at hun trenger det.... Dessuten så er det noe hun har krav på så... Er ikke noe merkelig i det hele tatt.

Ikke har hun noen bra betalt jobb heller.....

Skrevet

hæ? får du ikke støtte til største for du går hjemme? det høres jo helt merkelig ut? Jeg får jo støtte selvom jeg ikke jobber hver dag?? Hm. Så snålt. Eldstemann og du skal vel ikke lide for at det ikke finnes barnehageplass. Finner du ikke en dagmamma eller familiebarnehage heller? Kjipt da.

Jeg har heller ikke så god råd som hun over her, det er fordi jeg er alene med bare et barn. :) også har jeg utgifter til bil og bensin for å komme meg på jobb. Tydligvis har ikke hun det.. :)

Skrevet

ah.. åh så nå at hun hadde ført opp bensin. :)

Skrevet

BARE 3000 etter alle utgifter og penger til mat er lagt av er ikke lite. Så mye har jeg ALDRI hatt.

Og jobben er langt ifra dårlig betalt heller synes jeg.

Greit at hun har krav på det og da tar det. Men det er noe alvorlig galt med systemet når en kan få så mye penger bare fordi en er alenemor.

Skrevet

nope, fikk ett laaaaaangt brev ohjemme med minsta da:-)m hvorfor jeg ikke fikk støtte til barnehage til eldste, kunne jo bare ta han ut siden jeg ikke fikk plass til minstemann vettu! herregud....nav altså..lite med fam b hager her og dagmamma har jeg ikke fått noe respons på, ganske kjipt, vil jo gjerne jobbe og ikke bare gå hjemme og gå på veggen (selvom det er kos hjemme med minsta da:-)

Skrevet

Vel, dere er vel kanskje to intensity? Det er ikke noe galt med systemet i det hele tatt. Det fungerer som det skal. Regner med at hun jobber omtrent 60% stilling.. kanskje litt mer.

Skrevet

Skjønner deg godt. Så sinsykt kjip situasjon da.

Skrevet

ja, ble litt frustrert, har jo jobba alle år før jeg fikk barn (og mellom eldste og minste) så har jo ikke akkurat "snylta på staten"....og full os er jo nada, synes jeg iallefall burde få dekka litt b hageplass *syte syte* (sorry for at jeg stjal innlegget ditt....:-)

Skrevet

Eh ja, vi er to.....

Og når det er aldri er så mye som 3000,- etter alle utgifter inkl mat så betyr det vel at vi kunne trengt den støtten like mye.

Så det er behovet som burde vært målt ikke om en er alene eller ikke. For selv om hun er alene hadde hun klart seg supert og vel så det uten en del av støtta.

Jeg klager vanligvis ikke på dette her, men når hun klaret å kassste ut et sånt innlegg må jeg bare. Hun beviser jo bare at en kan leve fett på å være alenemor.

Skrevet

Om dere ikke har mer enn 3000 kr igjen etter at alle utgiftene deres er betalt når dere er to og har barn så har dere enten for store utgifter, for dårlig jobb eller bor dere i hjel i et alt for stort hus.

Slutt å syt, få deg en jobb som betaler mer slik som du tydligvis synes HI har.

Skrevet

Var ikke mitt. Hehe. Synes bare det var greit å si fra at man som regel ikke lever fett som alenemor. :) Blir så jævlig irritert når folk som er 2 sutrer om dårlig inntekt og at alenemødre/fedre har det så jævlig enkelt. Det er jaggu noe annet å få alt til å gå rundt når man bare er 1 person. Hvordan få alt til å gå opp med henhold til barnehage er jo bare en jævla kabal det når man jobber full stilling. Fysj. Dessuten så er jo OS en stønad alenemødre får i en periode for å få livet til å gå i hop i en overgangsfase. Sukk altså.

Skrevet

signerer den tinkerbelle :-)

Skrevet

He he he, det høres så enkelt ut når du sier det, men det er ikke alltid det i praksis.

Ja da går jeg i morgen og får meg en godt betalt jobb jeg, det er jo bare bare det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...