Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som er god på decoupage? Er det vanskelig?

Kan man bruke vanlig papir, eller KUN servietter (serviettpapir?)

 

Hvis man feks vil ha svart bakgrunn, må man male bakgrunnen etterpå, eller kan man male først hvis servietten er feks rosa og hvit?

 

Jeg har litt lyst å prøve dette, men må vite litt om det er vanskelig først;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fint bruke andre ting enn servietter, ja. Du kan tom. bruke tørkede blomster.

 

Nå har ikke jeg veldig peiling på decoupage, men hvis du f.eks. skal lage det på et treskrin, bør du absolutt male det svart først, før du limer på tingene. Etterpå blir det jo bare vanskelig :)

 

Syns du skal prøve det jeg :) Så kan du jo se om de har en bok om decoupage på bibilioteket eller bokhandleren, evt :) Spør gjerne om tips og råd i hobbybutikken der du kjøper utstyr!

Skrevet

Det er ikke vanskelig i det hele tatt :o)

Du kan bruke det meste sevietter,stoff,glansbilder ++++++

veldig lurt å male gjenstanden før den dekoreres ja :)

send gjerne pm hvis det er noe mere du lurer på, har drevet med dette i noen år nå :)

Skrevet

Prøv deg frem med litt småtteri i begynnelsen, så er det ikke helt krise om du gjør feil. Du får uansett dreisen på det kjapt. Decoupage er kjempegøy!

Skrevet

Det er veldig viktig med lys bakgrunn. Om du har mørk bakgrunn akkurat der servietten festes vil den mørke fargen synes igjennom, og alt blir en mørk masse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...