Hibbel Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Har begge foreldrene rett på fri fra jobb ved operasjon på små barn? Eller må vi bli sjkmeldt? Med eller lønn?
BettyBoob Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 dere kan ikke få sykemelding pga barn, dere må enten ta sykt barn dag eller permisjon uten lønn.
Fire småtroll Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Flere måter å gjøre det på... Når ungen er innlagt har du krav på pleiepenger fra Nav, og fri fra jobb. Du kan også bruke av de 10 dagene du har i året til sykt barn. Pluss at du kan bli sykemeldt, veit du ikke har krav på det, men det er helt vanlig praksis likevel. Jeg veit dette fordi jeg har en syk liten nevø, som er innlagt i disse dager, mens min søster har blitt sykemeldt av barnets lege på sykehuset.. Min datter skal opereres i desember, og da får jeg pleiepenger fra Nav de dagene hun blir liggende på sykehuset.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 jeg ringte legen og fikk sykmelding når jenten min ble operert.. hadde ikke flere egenmeldinger igjen i år. Var ikke noe problem det!
Hibbel Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2007 Ok, litt kjipt å bruke feriedagene på slikt da, men det kan jo bli resultatet om ikke legen vil sykmelde.... Vet ennå ikke hvor lang rekovalens tid det er på den operasjonen. Ikke lett å sende en 1,5-åring i bhg tre dager etter operasjon..... hmmm...
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 hvis du ikke får sykemelding så tror jeg du må søke sånn omsorgspermisjon med lønn fra nav... ring de og hør du.. prøv først legen din kanskje? det er ikke riktig at du skal bruke feriedagene i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå