ana baroma Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Vi har som så mange andre et homofilt medlem i familien. Heldigvis har dette gått bra å "godta" fra de eldste på over 80 og nedover. Det er ingen selvfølge... Ingen synes det er rart, det er bare sånn hos oss:) Vi hadde slektstreff for et par uker siden, og vesla mi var det yngste tilskuddet på stammen. Da disse to gutta (min slektning og samboern) fikk holde henne, så ble jeg nesten trist på deres vegne. De elsker barn, og har alle muligheter til å bli gode foreldre. Men det ligger tusen hindringer på veien. Hva er det som gjør dem dårigere forelder enn meg? De røyker ikke, drikker lite, har sunne interesser, har sunt kosthold, gode og trygge verdier, god utdanning og det viktigste - de er opptatte av barn. Så jeg undrer meg stadig om hva som er de viktigste kriteriene for å få lov til å bli foreldre. I mitt hode er det iallefall ikke hvilken fil de er i...
Tommage♀♂ Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Enig med du! Trist å tenke på at narkomane, barnemishandlere, pedofile osv kan få så mange barn de vil, mens de som kan gi barn en god oppvekst ikke kan fordi de er homofile... Tenk på alle barna rundt om på barnehjem som kunne fått et godt liv som barn av et homofilt par!
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 har selv tenkt tanken sååååå mange ganger......... jeg ser ikke problemet med at lesbiske og homofile kan bli foreldre jeg =) folk skylder på at verden ikke er klar for sånt, og at de blir mobba og sånt... men det vil jo aldri skje noe om ikke noen begynner... tror min generasjon er ganske så liberal på dette området.. og det er jo tross alt vi som lærer barna våre hvordan man skal godta andre.
Sabina og gjengen Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg er helt enig, det er tragisk Jeg synes nesten det er "verre" at lesbiske kan få barn så mye de ønsker mens homofile er nødt til å reise langt og ha surrogatmor dersom de ønsker å bli foreldre.. Verden er urettferdig, så mange barn som trenger stabile trygge foreldre og så mange mennesker som er velegnet som foreldre, men de får ikke lov fordi de er homofile/lesbiske.. Når skal Norge forstå at vi er i 2007 og alle mennesker er mennesker, de skal ikke plasseres i båser fordi de liker det ene eller det andre kjønnet.. Jeg håper virkelig jeg får oppleve at det er GREIT å være homofil/lesbisk og at de blir sett på som mennesker og ikke unormale...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå