Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå surfet litt om lutealfase. Jeg har testet positivt nå 2 kvelder på rad på dag21 og 22 i syklusen. Frykter at jeg nå kna få problemer med å bli gravid fordi egget ikke får tid nok til å feste seg. Ser for meg utredning og prøver hos legen..frustrende! Er det neon som vet om lutealfasen endrer seg for hver syklus? Jeg har IKM 19-22 okt, altså 6-9 dager har egget på seg til å feste seg hvis det har blitt befruktet! Andre her med kort LF og som har blitt gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier "testet positivt 2 kvelder på rad"....mener du da EL tester??

Hvis ja, så kan det jo hende at syklusen din er litt lenger denne gangen, og at mens ikke kommer før feks rundt den 26?!??

Når sykluser varierer veldig i lengde på en og samme person, så er det jo dagene mellom mens og EL som varierer. Dagene mellom EL og mens igjen er jo som regel di samme.... Har jeg forstått da ;)

Skrevet

Det kan hende at syklussen din er forandret denne mnd.

Feks: hvis du normalt har 28 dagers syklus og EL på dag 14-

at du denne mnd har EL på dag 22 og sykluss på 36 dager.

Et annet alternativ er at du har kort lutealfase, men jeg er et bevis på at det ikke behøver å være vanskelig fordet.

Jeg har alltid hatt en lutealfase på 8-9 dager.

Men nå er jeg som sagt gravid;-)

Lykke til

Skrevet

Ja glemte å si at det var EL tester ja. Jeg har syklus på 26-31. Kommer som regel på dag 30. Ok dager mellom EL og mens er den samme? Da får vi håpe at mens kommer senere da. Hvis det stemmer så er det jo håp! Tusen takk for svar Kristin83_2 sa!

Skrevet

Takker for svar! Det var så kjekt å få positiv EL test, men ble bekymret i og med at den kom så sent. Men ble lettet av svar fra dere. Krysser fingre for oss alle!

Lykke til Tittimor! Og gratulerer nok en gang..heldiggrisen!!!

Skrevet

Tittimor forlarte det kanskje litt bedre enn meg, men ja, var altså det jeg mente... At du kan ha hatt sen EL denne mnd!

Du kan for alt jeg vet ha korte lutealfaser, ja, men du skal vite at det trenger ikke nødvendigvis være slik ;)

Det vil jo vise seg når TR kommer, evnt så uteblir den denne mnd (og det neste året) åsså finner du det ut neste gang du vil bli gravid ;))

Jeg stemmer for den siste muligheten!

Gratulerer til Tittimor som tross korte lutealfaser er blitt gravid! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...