Gå til innhold

Skikkelige mensmurringer og ikkeno form :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sov godt i natt(våknet ca 10), måtte opp å tisse selvsagt, men våknet av nålesmerter under det høyre brystet. Akkurat som det satt en liten smurf ved siden av meg på senga og stakk meg når han følte at det gikk en faen i han. AU det var vondt!

Etter jeg sto opp fikk jeg ikke til å våkne skikkelig, gikk i en døs, og kjente meg ikke i no form. La meg ned på sofaen ca 14.30 og våknet igjen kl 17.40! Var helt fjern jeg. Så nå i kveld har jeg hatt noen konstante mensmurringer i ryggen som er fryktelig ubehagelige og jeg er fortsatt ikkeno våken og i form :-(

Er ikke bekymret nok til å ringe føden, for det vil nok være det første jeg gjør føler jeg angst, men jeg bare lurte på om noen her har opplevd lignende? Babyen har også vært rolig etter jeg sto opp i kveld, men jeg fant hjertelyd med BW og den var normal.Jeg er 28+2 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

jeg har hatt en helt lik dag.

Hele dagen har jeg hatt jevn mensmurring, akkurat som dag 2 når jeg har mensen. Skikkelig ubehagelig.

Regner med at det bare er modning jeg(?)? Jeg har forresten vært to ganger på føden pga av dette tidligere.. i uke 20 hadde jeg noen veldig menssmerter som de var redde kunne være premature rier. Det var det heldigvis ikke. I uke 27 fikk jeg det igjen. Også denne gangen ville legen at jeg skulle sjekkes. De på føden mente det kunne være kynnere...

Jeg vet ikke. Håper det er modning, men at babyen IKKE kommer før tett oppi termin:-) Jeg prøver å ikke bekymre meg, men det er ikke alltid like lett.

Hold oss oppdatert da!

Klem

Skrevet

Det er akkurat som du beskriver! Jeg har ikke tenkt på kynnere engang, for sitter de ikke i magen da? Håper det ikke er moding for min del, men gjerne for din del nå :-) Håper det ikke blir noe værre i allefall for da blir jeg irritert, for jeg vil ikke ha noen komplikasjoner i svangerskapet! Nok med bekymringer ellers hehe. Skal til jm på tirsdag så jeg håper hun har noen svar.

Skal holde dere oppdatert :-)

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men jeg ville ringt føden var jeg deg!

Hadde sånne mensmurringer tidligere denne uka, og siden jeg uansett var på sykehuset på jobb, så stakk jeg opp på føden for en sjekk. Det viste seg at livmorhalsen hadde begynt å korte seg ned. (Normalt er den 30 mm og min var 16-17 mm) Lillegutt var altså på tur ut han!!

De ga meg en sprøyte Bricanyl, og fikk stoppet det hele. Alt går greit nå, men må ta det med ro frem til termin.

Sier slett ikke at det er det som skjer hos deg, og det er IKKE for å skremme deg. Men husk at det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite!=)

Skrevet

uff da,hørtes ikke bra ut...forstår bekymringene deres veldig godt...selv var jeg på føden på torsdag pågrunn av intense kynnere...di målte livmorhalsen min å den var 42 mm så visst 30 er normalt så er jammen meg min mye lenger enn normal gitt..hehe...fikk beskjed om å reise hjem å bare ta d med ro...er glad di ikke hadde noen påvirkning for jeg er bare 25+3 i dag.....

Skrevet

Jeg skal ringe føden i morgen hvis det er likedan, men avventer til da. Vil jo ikke noe skal skje så tidlig, men igjen man vil ikke virke hysterisk heller. men som du sier heller en gang for mye .... :-)

Er konisert så de målte somr referanse livmortappen min på ord.ul og min var 6,5 cm!! Hverken jeg eller jm trodde noe på dette, men når jeg var på ul igjen i uke 26 for å sjekke den sa legen at det er nesten umulig å måle så mye feil så den første hadde nok målt riktig, og at den da var 5 cm så den hadde blitt litt mindre men fortsatt lang. Så snart kryper vel den ut av skjeden og hilser på *ler*

Men kan kynnere sitte i ryggen? Jeg tror det er kynnere jeg kan få i magen når jeg reiser meg opp etter å ha sittet lenge, men da kjenner jeg bare at magen strammer seg men det går fort over. Men jeg har aldri hørt om kynnere i ryggen?

Skrevet

Det jeg mente var at 30 mm var normalt for meg til vanlig!=) Jeg er også laserconisert, og har vært på innvendig-UL jevnlig gjennom svangerskapet. Men 5 cm er jo en "flott" livmorhals! Hehe!

Har hørt at kynnere kan sitte i ryggen like mye som i magen... Men jeg vet sannelig ikke.

Hvordan går det i dag da?

Håper det har gått over, og at alt er fint med deg!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...