Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har lagt på meg 4 kg nå, er i uke 19... er litt urolig at det er for mye i forhold til hva man må. Har vont i bekken allerede og vill av den grunn ikke bli for stor... hva er normal vektøkning?
trebarnsmamma? Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Alt mellom 10 til 20 kilo er visst normalt. Det er gjerne de siste ukene man legger på seg kjappest, da legger man gjerne på seg 0,5 kilo i uka.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 http://www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-Gain/ Er i uke 20 og har ikke lagt på meg noe, muligens gått ned en halv kilo på grunn av elendig appetitt og vedvarende kvalme. Det anbefales absolutt ikke, man får ikke mye energi når baby tar alle kaloriene og en selv bare tærer på reservene. Er ikke bekymra for baby, men håper det snur i god tid før fødselen. Man trenger jo mer energi til amming enn til å gå gravid.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg er i uke 17 nå og har ikke lagt på meg. Det er jo så individuelt så ikke tenk på at du har gått opp mye- for det har du jo ikke. Noen har mye vann osv! Med førstemann gikk jeg opp 5 kg totalt, jeg var full av energi hele tiden. Hadde da litt "ekstra" å ta av så da anbefaler de jo heller ikke at man går opp så mye. Lykke til:)
Januarmamma,tilnr2,FØDEKLAR! Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 sist la jeg på meg 20kg og da hadde jeg lagt på meg 10kg av dem etter de første 20ukene så slapp helt av.. du vet jo selv hva du spiser alle er forskjellig.. jeg tokk av alle 20kg de første 5 ukene etter fødselen.. og jeg har alltid hatt litt ekstra så er ikke tynn og har ikke lett for og ta av;-) Så slapp av og kos deg..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 Generellt er det vel 7-12 kg men så handler det jo og om fysisk helse og hva du veide før du ble gravid. Jeg la på meg 7 kg sist og var på fetekur for å klare det. Denne gangen har jeg 8 kg allerede i uke 23 uten at jeg har pica eller spiser særlig anderledes.
trebarnsmamma? Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Generelt 7-12 kilo? Hvor har du det fra?
camosilla Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Har lagt på meg 9 kg, og er snart 27 uker. Var på kontroll hos jordmor på tirsdag og hadde lagt på meg 3,5kg på en mnd, men det syns bare på magen enda.
mamman til karen elisabet. Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 er i 16 uke og har lagt på meg 5 kg alt.
Happy H Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 min jordmor sa at alt fra 15-20kilo va heil normalt.. og iløpet av de første 20ukene hadde gjerne de fleste lagt på seg halvparten av normalen. eg lapå meg 30kilo forrige svangerskap og fikk beskjed om at dette va heilt normalt og, trengte ikkje bekymre meg... så tror folk kan roe heilt ned når d gjelde vekt.. for de fleste forsvinne d heldigvis igjen etter fødselen.
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg er i uke 27, og har såvidt begynt å gå opp i vekt nå... ENDELIG!!! =) Nå veier jeg like mye som jeg gjorde før jeg ble gravid, så nå går det den rette veien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå