babyandme Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 når begynte dere med kjøtt i middagen, evt hvilke typer? Hva er best å begynne med? kalkun? Er det en regel på når man bør begynne med kjøtt typer i middagen til babyen?
LisaColli Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 jeg vet ikke om det er noen regler på dette da. men jeg har laget med kokt skinke nå. jeg leser litt på middagsglass fra nestle og hipp, det er jo en del kjøtt i de. snuppa er 9 mnd. tror det er fra 6 mnd det er kjøtt i glassene..
Grigri m/3 gutter Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 I følge en plan vi får i helseboken til babyen her kan de få omtrent 2 ts kjøtt/fisk per dag mellom 6-8 mnd, så 4 ts til 1 år, 6 ts etter det. Jeg pleier å kjøpe kokt skinke og kyllingpålegg, det er superenkelt, kutter opp med kniv og så tygger han det i seg, evt kan du kjøre det i mikser for å få det finere.
Hannahs-mor06 Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg begynte med kjøtt i maten nesten md engang hannah begynte med middag..lagde vel potet og grønnsaker en uke først, for å gravdis venne henne til smaker..men introduserte kjøtt ganske tidlig. Jeg bruker mye kyllingboller i kraft i fløtesaus og fiskeboller i hvit saus..lager opp flere middager til henne og fryser ned. Ved siden av har jeg grønnsaker og potet. Steinbitkaker i brun saus er hun også veldig gla i. Og oldemors hjemmelagde kjøttkaker, IKKE MINST!! Tror ikke det er noen regel, man må bare finne ut hva dit barn liker og introdusere nye ting etterhvert..
babyandme Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2007 Takker for svar:) jeg må ta meg en handletur og kjøpe litt kjøtt å ha i den hjemmelagede middagen.. jeg pleier å bruke potet,gulrot,brokkoli(blomkål likte han ikke!) og variere litt med andre grønnsaker også da..hiver oppi en skje med rapsolje også siden det skal være så sunt. Men lurer litt på fisk(torsk o.l) gutten min har lett for å få allergier, så da bør man vel være litt forsiktig med det? Leste det på barnemat.com under en fiskemiddag oppskrift der.. andre som har barn med allergier her som har tips ang hvilken fisk som ikke er "allergi fremkallende"? jeg får vel prøve meg litt frem.. han får hvertfall tran, det skal jo være sunt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå