tuppa prøvd lenge Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 er det så mange som "vasker" smokken i munnen? syns det er ille nok at foreldrene gjør dette men når tanter og andre i familien gjør dette da begynner jeg virkelig å lure... jeg kommer til å bli irritert hvis noen gjør dette med mitt barn! jeg så det i stad at den ene tanta til ungen "vaska" smokken til tanteungen min og jeg ble helt satt ut! hu bor også langt unna så hu har ikke sett ungen så mye(to eller tre ganger) og da syns jeg det blir ennå rarere...hfm.... dessuten så var ikke smokken møkkete en gang for den hadde ligget i vogna! og det er ikke langt til nærmeste spring! hvis man vil gjøre smokken ren da bruker man vann.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Den blir iallefall IKKE noe renere i munnen til en annen! Så enig med deg der! Hvorfor gjør folk sånn??? Det kunne ALDRI falt meg inn å drive sånn og slikke på smokken til barn... og i alle fall ikke andres barn!
tuppa prøvd lenge Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2007 nei det er det mener også!blir ikke renere av den grunn. og man bør hvertfall ikke gjøre det med andres barn uansett om det er familie eller ikke. jeg syns det er ekkelt og bare forestiller meg hvis noen skulle ha "vaska" noe for meg på den måten....æsj... er greit nok at jeg ikke vil ha noe møkkete i munnen min altså men jeg hadde foretrukket at det ble vasket med vann....det hjelper liksom så lite at det blir vasket med spytt....kan være at jeg er litt pirkete men for min del så er det ikke ok å gjøre dette.
Ikkelektuell Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Du står på kafé med ungen i ene hånda, vogna i den andre og en haug mennesker på alle kanter. Ungen mister smokken ned i vogna. Resultat: smokk med et fint lag støv og litt hår (merkelig nok hender det seg at det dukker opp slikt i en barnevogn. Forstå det den som kan). Du har valget mellom å 1) legge fra deg unge i vogn, gå fra hele sulamitten og finne en vask for å skylle smokken, 2) putte smokken i ungens munn og tenke på det som en forberedelse på alt det rare du kommer til å tvinge ham til å smake i løpet av de nærmeste fjorten årene, eller 3) putte smokken i din egen munn og fjerne det som eventuelt måtte ha festet seg for så å putte den i ungen og stikke av (den satans kaféen begynner tross alt å bli temmelig overbefolket). Et fjerde alternativ kunne selvsagt være å be nærmeste person med munn om å utføre jobben, men da berører vi det andre du snakker om, altså når andre putter ditt barns smokk i sin munn, og det tenker jeg vi dropper. Jeg vet i hvert fall hva jeg velger, og ser ikke det helt store problemet.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har som regel alltid med meg en flaske vann + klinex i veska, så her får vi aldri det problemet. Men jeg må også si at jeg hadde reagert sterkt hvis noen andre enn foreldrene gjør dette ja. Hvem vil bytte spytt med hvem som helst?!
Amanda- Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 ÆSJ!!!! hadde noen gjort det med mitt barn sin smokk... stakkars sjel....
*Mamma-i-Mars* Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 haha flirer her tenk for noen syke unger dere får om de ikke blir utsatt for bakterier...er det rart at det er så mange syke folk i dette landet slik vi vasker alt å alle hele tiden???? somme bakterier er faktisk SUNNE for barna....hehe men enig at ikke alle skal drive å sutte på smokken
tuppa prøvd lenge Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. oktober 2007 er greit at barn ikke skal skjermes fra alt mulig men vaske smokken med spytt....nei der går grensen for meg. man trenger ikke servere bakterier på sølvfat. og for en liten unge på en måned eller to så er det ikke så sunt at andre sutter på den smokken! og jeab: selfølgelig finnes det unntak! man er vel ikke så ofte i det scenarioet der akkurat.men som en skrev over her går det ann å ha med vann og papir. trodde det egentlig var vanlig jeg da... som regel har man mulighet til å gå til en vannkran. men kan vel hende jeg tyr til den metoden for spytt en gang jeg også hvis jeg absolutt må men det er ikke akkurat noe jeg kommer til å gjøre til vanlig for å si det sånn.kommer til å unngå det mest mulig.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg blir helt skakk av å lese om folk som skal "klikke i vinkel" og "stakkars de!!" hvis noen utenfor familien skulle være så uheldige å gjøre noe som mammaen ikke liker mot ungen. Hva med å bare si på en ordentlig og grei måte: "Vet du hva, akkurat det der liker jeg ikke så veldig godt." eller forklar det på en ordenlig måte isteden for bli sååååååååå sinte, og true med både det ene og det andre.. Syns nesten litt synd i barna til slike sinte hissigpropper..
Ikkelektuell Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 "og jeab: selfølgelig finnes det unntak! man er vel ikke så ofte i det scenarioet der akkurat.men som en skrev over her går det ann å ha med vann og papir. trodde det egentlig var vanlig jeg da..." Hvis smokken hans blir så skitten at den må vaskes så gjør jeg da det. (For øvrig er man oftere i det scenariet jeg beskrev, og lignende, enn du tror. Det finner du sikkert ut etter hvert).
tuppa prøvd lenge Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. oktober 2007 ja jeg finner vel ut av det tenker jeg...for her her jeg bor er det sååå mange cafeer og kjøpesentere.....
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 For å sitere Jeab: 3) putte smokken i din egen munn og fjerne det som eventuelt måtte ha festet seg for så å putte den i ungen og stikke av (den satans kaféen begynner tross alt å bli temmelig overbefolket). Har du virkelig lyst å putte en møkkete smokk som har ligget på et gulv i din egen munn?????????? Det hadde ikke jeg gjort.... Du vet jo aldri hva slags basilusker som er i det støver på gulvet der. Ta heller med en ekstra smokk da vel
Ikkelektuell Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 "Har du virkelig lyst å putte en møkkete smokk som har ligget på et gulv i din egen munn??????????" Nei. Jeg har heller ikke skrevet noe som skulle tilsi at jeg har lyst til det, så jeg skjønner ikke hvorfor du spør.
Ikkelektuell Skrevet 17. oktober 2007 #14 Skrevet 17. oktober 2007 "ja jeg finner vel ut av det tenker jeg...for her her jeg bor er det sååå mange cafeer og kjøpesentere....." Ok. Det var jo bra, det er hyggelig å gå på kafé.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå