Gå til innhold

Når mannen er steril og vil bli pappa igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva han kan gjøre da?

Er det mulig å hente ut sædceller og foreta en inseminering?

Takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du sterilisert? Eller mener du at han faktisk ikke kan få barn av andre grunner? Er han sterilisert kan de sveise sammen igjen sædlederen, men det er ikke helt sikkert han får det til å fungere igjen. Kjenner en som da måtte tømme seg og de fant gode sædceller og satt inn i henne og da ble det barn :)

Skrevet

Ja, sterilisert. Klønete formulert av meg. Så gøy!! Har nemlig hørt det tidligere også. At det er mulig å få barn selv om mannen er sterilisert. Nå skal vi nok bestille en time på Volvat snart :)

Takk for svar!

Skrevet

min pappa steriliserte seg, og ville ha barn igjen..

så han fikset på det og fikk to barn til...

var desverre en artikkel om han i vi menn pga det...

Skrevet

Jeg vet at det er en løpetid på 7-8 i forhold til å kunne "koble på" rør igjen (reversere). Denne fristen har gått ut for vår del. Men det er jo lov å håpe at det går for det :)

Skrevet

He he, dessverre liksom;)

Skrevet

hva mener du? 7-8 hva da?

år?

pappas siste før steriliseringen ble født i 82 og hans første barn etter ble født i 97...

og han steriliserte seg ganske kjapt etter fødselen i 82..

Skrevet

vet du om de har lagt sædlederen inn i blæra?

det gjør de noen ganger.. og da kan mannen først tømme blæra (ved å tisse), for så å ha sex å få utløsning, og tisse ut utløsninga i en kopp!

vips! bare å inseminere det i dama:o)

hihi, få han til å høre hvor sædlederen er lagt, kanskje det er en mulighet:o)

Skrevet

Ja, reversering går visstnok kun innen 8 år. Men å hente ut sædceller er nok mulig frem til de mister fertiliteten.

Skrevet

vel, min far reopererte seg etter mer enn 8 år...

så det er vel en liten mulighet for at det kan gå...

Skrevet

Veslegutten her er resultatet av en vellykket reversering, og det var mer enn 8 år siden pappaen hadde sterilisert seg.

Men vær forberedt på at det er kostbart!

Skrevet

Jeg leste at reversering var vellykket med 25 prosent (de som fikk barn etterpå) -men kan jo ikke ta utg,punkt i alt man leser.

Det får koste det koster må :0)

Skrevet

jeg vet ikke, spurte han og han ante ikke.. :)

Skrevet

Den legen som gjorde det sa at vi ikke behøvde å bekymre oss for om det gikk, han hadde 100% på sine operasjoner.

Men han er kjent for å være knalldyktig, får faktisk pasienter fra hele landet som har hørt om ham.

Da vi gjorde det kostet det 11 000, mendet var visst billig mot for feks i Oslo..

Men vel verdt det!

Skrevet

Næsingen: Åååh, kan vi få navn på lege og klinikk?? :) Vi trodde det ville koste minst 30 tusen vi.

Skrevet

Det kan jo hende det har gått opp, mannen min gjorde dette i 2004, men kan aldri tenke meg at det har steget til 30 000?

Moelv Spesialistsenter AS heter det, legen husker jeg ikke navnet på. Men tror han er den eneste urogogen der.

Skrevet

Mange takk for info, næsningen! Flotte greier :0)

Skrevet

Urologen på Moelv spesialistsenter heter Morten Andersen... Det er han som gjorde operasjonen jeg snakket om hvor det dessverre ikke gikk bra... Bare for å ha sagt det. Det er ingen 100% sikkerhet i det der noen steder. MEN jeg vet flere hvor det har gått bra, og jeg håper det gjør det for dere :o)

Skrevet

Misforstå rett... De fikk jo barn til slutt, men ble jo prøverør av det... Og det koster i allefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...