Gå til innhold

Bør en ha overmadrass i babysengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt tykk og god madrass fra IKEA til sprinkelsengen, men kom til å tenke på at vi ikke har overmadrass. Bør vi ha det? (har dere det?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri brukt overmadrass, bare lammeskinn.

En overmadarass er sikkert kjekere å vaske og ikke minst tørke, det er vel derfor de bruker dette.

Skrevet

en av fordelene med overmadrass er jo at du kan ta den av og vaske den dersom babyen tisser gjennom bleien e.l. men du MÅ jo ikke ha det=)

Skrevet

OK, så det går ikke på komfort/mykhet, men på renslighet ja....

Har kjøpt tisselaken og lammeskinn vi da, det holder vel kanskje.

Takk for svar, mye rart som surrer i hodet mitt for tiden:)

Skrevet

Vi har hatt det til förstemann og er veldig glade for det! Det er jo ikke bare tiss som kommer, både oppkast/gulp og lös avföring kan havne på madrassen. Litt enklere å vaske overmadrassen enn å få hele madrassen ren når det lukter sur gulp :-)

Skrevet

Vi hadde overmadrass til førstemann og skal bruke det denne gangen også. Små babyer bæsjer utrolig mye ;-) og vi hadde flere uhell og da var det greit å hive hele overmadrassen i vaskemaskinen.

Vi droppet tisselaken. Var redd det skulle bli for klamt for babyen og tok heller ekstraarbeidet med å vaske overmadrassen.

Skrevet

Det finnes overmadrass til den madrassen på Ikea. Vi kjøpte både seng, madrass og overmadrass der. Grunnen til atr vi har valgt overmadrass var mest for å beskytte madrassen. Har også tisselaken, men det er bare rundt deler av madrassen. Overmadrassen vil jo beskytte mot gulp og sånt også - og evt større uhell som tisselakenet ikke tar unna.

Skrevet

Jeg har det...liker det selv, så jeg tenkte babyen sikkert også ville ha godt av det...mykt og godt!

Lammeskinn utenom ved behov..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...