Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Jippi, endelig har jeg født! Har noen erfaringer fra barselhotellet (SUS) - og tenkte, istedet for å klage kan jeg bruke dette sånn at DERE kan bli bedre forberedt enn det jeg var... -BABYKLÆR! Ta med alt du trenger, jeg trodde vi fikk låne klær, men det var kun trøyer. Du må altså ha med luer (kaldt inne), strømper, bukser og evt bodyer. -KLUTER/VÅTSERVIETTER! Det var stellebord på rommet, men bare harde papirservietter til å vaske med. Litt hardt å vaske bæsj med, og min unge bæsja masse allerede første dagen -STORE BIND! Få med deg noen fra fødeavdelinga, på barselhotellet får man nemlig bare små nusselige bind som ikke ville holdt til vanlig mens engang, for min del. -ALLIER DEG med noen som kan hente mat og vann etc... da må man nemlig kle seg presentabelt og gå ned i restauranten, ikke så lett når melka renner og babyen skriker - og det er bare 3 måltid til dagen og det er ikke akkurat barselmat som serveres (masse løk etc, så babyen fikk masse luft i magen). Pga små gullunger hjemme måtte jeg klare meg selv på barselhotellet, og det var ikke så lett (og veldig ensomt!), så jeg endte med å reise hjem. Sikkert et fint hotell, men jeg trenger omsorg og masse mat når jeg har født...
Månestrålen :-) Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Hei Lurte på et par ting? Eg kan vell ta med babyen ned i kantinen når eg skal spise?? hvis hun er rolig og ikke griner ? - og er det vanlig å bruker stellerommet på barselavdelingen, når en bor på pasienthotellet?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Tusen tusen takk for tips...det gjaldt stavanger dette, ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Hvordan fikset du det der med henting av mat/drikke? Kan mannen din gjøre dette for meg, tror du?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 kan personalet passe babyen mens du går og spiser eller henter mat, eller er du helt overlatt til deg selv?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Det jeg har sett når jeg har vært innom sus flere ganger i uken de siste mnd er at de som bor på hotellet og skal spise nede tar med seg senga med babyen oppi. Det er ingen personal som passer babyen for dere når dere skal spise
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Takk for tips! Husker at det er noe tilsvarende tilstander ved pasienthotellet jeg (etter alle solemerker) skal bo på. Har allerede tenkt endel på dette med måltidene. Det er sannelig ikke bare-bare å komme seg ned i rett tid når man kanskje egentlig kunne hatt behov for å ta igjen litt søvn eller babyen er urolig osv.! Har derfor tenkt å ta med meg litt knekkebrød, smørepålegg, frukt og sånt i tilfelle total hungersnød! Jeg har også et gull hjemme så pappaen må jo hovedsakelig være hjemme sammen med ham.. Satser på at jeg ikke blir der så lenge, da..
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 Hei alle sammen, her kommer noen svar (bedre seint enn aldri). Joda, mannen kan hente maten for deg, hvis han er der. Det går også an å ta med babyen ned mens du spiser, men for min del ble ikke det noe greit da hun skreik veldig mye - det er jo også andre folk som spiser i denne restauranten, som ikke har noen baby... Ang stell, så må du stelle babyen på hotellrommet. Det finnes et lite personalrom hvor du kan få demonstrert badestell - lurt å ha gjort før man reiser hjem (men jeg savna å bare være der og smugkikke på hvordan andre stelte og kledde ungene sine, lærer jo litt av det også - så kanskje man kan smyge seg inn på stellrommet i den vanlige barselavdelingen og late som man hører til der? Nå takker jeg for meg her på BIM, lykke til alle sammen!!! Klem fra lykkelig mamma igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå