Gå til innhold

Alt relateres til barn, hvordan er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt lei av mine egne tanker for tida. Må bare prøve å skrive dem ned her og se om jeg skjønner hva jeg selv tenker.

Jeg er megaflink til å ikke si et pip om unger for tida, men jeg føler at alt jeg ser og alle samtaler vi har, inne i meg dreier seg om unger, selv om det egentlig ikke gjør det. Er sambo snill og søt så tenker jeg: han kommer til å bli en fantastisk far. I stad krangla vi litt om noe og sambo ble arg fordi han mente jeg kommanderte ham ved å si: "du må gjøre..."

Vi ble fort venner igjen og ble enige om hvordan ting skal gjøres, men midt oppe i krangelen/diskusjonen så ble jeg så arg inne i meg. Ja, han blir sint når jeg sier "du må". Det er jo forståelig og jeg sa unnskyld for jeg mente det ikke sånn. Men likevel satt jeg der og tenkte at selv om det ikke sies rett ut så er det jo det han sier til meg: du MÅ ikke få barn, vi KAN ikke få til dette nå. Det er jo helt irrasjonelt for krangelen og alt det andre har jo ingen ting med barn å gjøre, men jeg har en sånn sinne inne i meg noen ganger som jeg ikke får "lov" til å uttrykke fordi vi ikke skal snakke om dette akkurat nå og da går jeg rundt og holder det inne i meg. (jeg sa ikke noe av dette til sambo).

En dag i uka da vi hadde en småkrangel fordi han hadde misforstått noe og kom alt for seint, da spurte han meg om jeg likte å være sint for det virket på ham som om jeg alltid ville krangle om noe. Jeg ble lei meg for kommentaren for jeg føler det ikke sånn, men likevel har han jo litt rett. Jeg ER sint, og det er fordi jeg går rundt og venter på at han skal bli ferdig med å være ung og uansvarlig og ville de samme tingene som meg. Fordi jeg går rundt og er så usikker så bygger det seg opp et sinne som får utlløp i de mest absurde situasjoner. Heldigvis er jeg ikke langsint og er flink til å si unnskyld. Men jeg merker at lunta mi er kortere enn den vanligvis er.

Jeg lurer litt på om jeg skal snakke med sambo om dette, men er redd det kommer til å ende opp med en diskusjon om unger og framtid og det er jo hele poenget at vi ikke skal snakke om det før i januar....

Hilsen en som er litt lei og stressa for tida...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender gode tanker til deg

Skrevet

Hjelpes! Det høres akkurat ut som meg!

Jeg også går og kjenner på at lunta er kortere og at mannen er 'urettferdig' på alt!!!

Jeg også skjønner jo at ikke mine tanker og følelser er 'loven', men det er virkelig frustrerende å ikke kunne uttrykke dem, for da blir noen andre sinte eller såret.

Vi får blåse ut frustrasjonen så godt vi bare kan her, også knipe den inne hjemme :-)

Men det er jaggu ikke lett!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...