ha82 Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Noen som vet hva slags prosedyre de følger der, feks at man blir satt igang på 14. dagen.Hører det er forskjell på det fra sykehus til sykehus.Og hvordan er det egentlig...Tar man selv kontakt med sykehuset man skal føde på hvis man går over termin?? Takk for svar!
tobylina Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Min jordmor ringte til poliklinikken på Ullevål og fikk time til vurdering fordi barnet så ut til å være stort. Jeg kom til vurdering 1 uke etter termin. Legen estimerte babys vekt og strippet meg. Jeg fikk i tillegg en time til overtidskontroll 14 dager etter termin. Den dagen er snart og da setter de sannsynligvis fødselen i gang hvis jeg ikke allerder har født. Jeg ville nok snakket med legen eller jordmora du går til. Ellers kan du sikkert ta kontakt med avdelingen du har fått ved Ullevål å høre hva de sier. Jeg fikk med henvisning fra jordmora mi. Jeg går nå og venter de siste dagene og håper at fødselen kommer i gang av seg selv :-)
loppe Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 legen bestiller alltid time automatisk slik at du får time 12-14 dager etter termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå