Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor det er best å henvende seg?

Barnevern? Evt finnens det andre alternativer i Rogaland?

Om noen har erfaringer ville jeg blitt veldig glad for litt info :)

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

I en kommune jeg kjenner til, så er det to alternativ med avlastning: en for barnevernet, da er det fordi det er barnet som trenger avlastning. Altså en form for omsorg som barnet trenger litt mer av, enn det det får i sitt eget hjem.

Så er det alternativ avlastning: - da er det fordi foreldrene trenger avlastning. Kanskje fordi at barnet har adhd, autisme, eller andre typer diagnoser. (Noen av disse vil man uansett også finne innen barnevernet). Jeg ville ha sjekket hjemmesiden for den kommunen du tilhører, for hva tjenesten heter i din kommune, det vet jeg ikke. Og det fungerer desverre litt forskjellig fra kommune til kommune.

Men ofte ligger det en link med søknadskjema om avlastning på hjemmesiden til kommunen.

Skrevet

Da prøver jeg det!

Takk!

Avlastning fordi mor ikke har hjelp fra barnefar eller annen familie er kansje ikke bra nok da? Mor er frisk og barn er frisk, men mor er sliten!

Skrevet

Det er alltid lov å søke. De vurderer hver sak individuelt.

Du vil nok få spørsmål om nettverk generelt. Har du ingen hjelp i nettverket, så lar det seg kanskje gjøre.

Regner jo med at du ikke har noe hjelp i nettverket, siden du vil søke om avlastning. Så husk å skriv det i søknaden også.

Skrevet

Du kan søke om avlastning dersom du er alene og ikke har noen annen avlastning, man vil jo det beste for barna sine. Og det beste er jo at mor er blid og uthvilt. Alle mammaer og pappaer trenger tid til å være seg selv litt og ikke bare forelder.

Amathea har også avlastningsmuligheter, iallefall i oslo, mye mulig de har det i rogaland også. Ring å sjekk:)

masse lykke til og en god klem.

Skrevet

jeg har fått avlastning fordi jeg var sliten... mini er ganske så aktiv og jeg er helt alene og merket at det ikke gikk lenger.... men nå så har vi hatt avlastning en stund og dette fungere perfekt for oss begge =)

jeg har igjenom barnevernet!

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...