Gå til innhold

Er alle tyver innerst inne?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er flere som tipser om nettsteder der man kan laste ned piratversjoner av programmer som f.eks. Photoshop o.l. og som etterspør hvor man kan laste ned gratis diverse TV-serier. Er det virkelig blitt konsensus om at å laste ned piratkopiert programvare og åndsverk er greit? Jeg klarer ikke helt å se forskjellen på dette og på å stjele programmet rett ut fra butikkhyllen. Ville dere som laster ned ulovlig kopiert programvare like gjerne ha stjålet programmet fra butikken (evt. andre ting, som klær, bøker, CD'er, DVD'er, matvarer, sminke, osv), gitt at det ikke var alarm der (blir vel noenlunde sammenliknbar situasjon)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser på det som tyveri i like stor grad... Jeg betaler for det jeg skal ha:)

Skrevet

de aller fleste er gniene. jo billigere, jo bedre. er det gratis eller kan skaffes uten å betale for det så gjør nok majoriteten det. skulle ikke forundre meg om det er et gammel instinkt det der.

 

men ja, det er jo på en måte tyveri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...