Gå til innhold

Igår hadde vi "jule"middag for 2.gang i år:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For vi har nemlig konkludert med det at gode ting her i livet ikke kan gjentas for ofte:-)

Så vi hadde stor middag med familie og venner og storkoste oss:-)

Men, vi hoppet over riskremen og pakkene da, selv om det ble fleipet med;-))

Husker jeg snakket en del med søsteren min om dette med begrensninger i livet.....hun ba meg om ikke å ha det, men "to live to the fullest" og det er noe jeg prøver å gjøre:-) Jeg tar ansvar for eget liv, jeg tar tak i problemene som måtte dukke opp underveis, og jeg nyter hver dag her på jord. Jeg er heldigst i hele verden tenker jeg, som har landet akkurat her:-)

Og som det sto på kortet på kjøkkendøren hennes i mange år:

"Om Gud skapte meg stygg - javel, men kjedelig......nei fy faen"

;-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne vel spist ett kilo ribbe ellr to vet jeg, så nå ble jeg med ett litt missunnelig :-))) Ribbe er så godt så godt,, og de siste ukene har jeg virkelig lengta etter ribbe, men jeg velger å leve med reglement, for jula er så utrolig strålende om jeg kan få spare den deilige ribba til det faktisk er jul - ååå som jeg gleder meg.

:-)

Skrevet

Haha, her i huset er det gubben som er sånn - gjerne minst fire-fem ribbemiddager før julaften.... Jeg liker ikke den ribba så godt, jeg, og dessuten hadde vi alltid reinsdyrstek til jul hjemme. Så her i huset har vi alltid to julemiddager(som lages av gubben, hehe!) c",)

Men ribba, den trenger jeg ikke i det hele tatt for at det skal bli jul - bare jeg får pynte og årne og ha juleverksted og pepperkakebaking, da er jeg fornøyd! I år har jeg akkurat fått spørsmål om jeg har noe i mot noen ekstra julegjester fra gubbens side som ellers ville vært bare to-tre stykker julaften - så vi blir 17 stykker i år! Så nå planlegger jeg ekstrabord og juleduker og hvem som skal ha med stoler og bestikk og kransekake c",)

Skrevet

det hørtes koselig ut!!! å tenk å ha så stort hus, det er min drøm!!!!!!!!!

god jul!

Skrevet

Ulempen er jo at det er så innmari mye å rydde og vaske, da....

Jeg går Sisyfos en høy gang c",)

Skrevet

rydde og vaske????? må man det ja.... ja nei da sier jeg neitakk til det store huset... kan man ikke rydde sammen og hente vaskedamen 3.juledag?

Skrevet

Nei, man må ikke rydde så mye - og jeg er flink til å la det være, og heller gjøre hyggelige og avslappende ting både med barn eller bare for meg selv....

Et fint triks er å ha dunkel belysning i stua om kvelden etter at ungene er i seng, så ser du ikke rotet c,)

Skrevet

Hehe, jeg er for gammel til å bry meg om "reglement" jeg........heldigvis.....så kan jeg få nyte godene lenger og mange ganger i stedet;-)

Og snart er det tid for de berømte pinnekjøttmiddagene med broderen også:-) Hjelpeseg som vi koser oss altså:-) Både store og små, med dekkede langbord og masse stønning over nydelig mat:-) Og lille rosa bare

elsker disse sammenkomstene - da er hun helt på G:-)

Skrevet

Reveenka,

Snill gubbe du har da, som lager to julemiddager på juleaften:-))

Det hadde vi en gang, da lagde broren min pinnekjøtt-sakene og jeg ribbe-sakene:-)

Var ganske fint å sitte der og få begge deler, men jeg nøyer meg som regel med den ene. Derfor vi har "alt" flere ganger både før og etter julen, for det er så vanskelig å velge bort noe;-)

Skrevet

Hei sveis Klatten!

Ja, han er snill c",)

Mammaen min pleide å si at jeg hadde det som "dronningen av Saba" fodi han alltid var(ER!) så snill - jeg kunne bare peke og si hvordan jeg ville ha det, så ordnet han på rekordtid.....

Det var i begynnelsen av forholdet, da - ting blir ordnet fremdeles, men det tar litt lenger tid nå, etter snart ni år... c",)

Skrevet

Hehehe, høres vel igrunnen helt normalt ut:-)

Her er også sambo supersnill, selv etter 5 år:-) Får bare nyte det i lange drag og håpe det varer forever!!

Skrevet

Julemiddag vil jeg også ha!!! Må alltid ha det en gang før og en gang etter!!!

Det er pinnekjøtt vi pleier å ha:) Får vann i munnen i skrivende stund...

Du må slutte og friste oss sånn;)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...