Gå til innhold

ultralyd-termin vs mens-termin. Noen som kan synse litt sammen med meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Terminen min ble justert fra 5 november til 25 oktober på ultralyd. Det er jo noen dager i diff. da og det er teoretisk og praktisk umulig at barnet ble unnfanget på annet tidspunkt enn at den egentlige terminen er 5 november. Barnet er allerede nå 3600 og da lurer jeg... Det er jo ikke størrelsen det kommer an på, men om jeg skulle føde nå så er jo barnet prematurt ifølge mens-termin- til tross for at han allerede er mer enn stor nok... Babyen kan jo bli enorm til slutt... Hva tror dere? At det kommer til ul-termin eller mens-termin..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste sier at ul-terminen stemmer best. Ble flyttet til 11 dager senere selv, fra 15.-26.okt. Stemmer ikke i det hele tatt i forhold til når jeg fikk siste mens, men unnfangelsestidspkt er jeg ikke helt sikker på, så vi går bare og venter på at noe kan skje her. I og med at ul-terminen din ble på den 25., så ville jeg ha gått ut fra den datoen og det er jo den datoen legen og føden går ut i fra også. Håper du slipper og vente så lenge iallefall. Ikke sikkert babyen vokser så mye mer nå på slutten heller. Lykke til uansett når det skjer!

Skrevet

Jeg hadde UL-termin 11.12. og mens-termin 21.12. Hun kom 23. Var en stor jente, 4,5 kilo, så det var nok pga størrelsen jeg ble justert fram.

Skrevet

hei på ul i uke 18, så justerer de ikke unnfangelsestidspuktet,men hvor lenge du har igjen før du føder. du skal ikke regne tilbake på ul i uke 18,men på derimot på tidlig ul så ser de unnfangelsesdagen.. sånn ca hvertfall. veit det er mange som ikke skjønner noe når de kommer på ul i uke 18. når de lir flyttet enten fram eller tilbake... men som sagt så skal du ikke regne tilbake på ul da, men på tidlig ul, kan du regne tilbake...

Skrevet

mystiske greier. Jaja, han kommer vel når han kommer uansett ul eller mens-termin. Håper han bare ikke blir 8 kilo......til slutt.

Skrevet

Mine barn har vært små og kommet ca uken før ul termin, dvs da nærmest mens terminen, som har blitt forskyvet en uke som regel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...