Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Hei igjen:-) Det er så mange spørsmål i praktisk forstand vi tar stilling til, som jeg ikke har gjort tidligere( greit nok det da). Spørsmålet mitt er: Kan dere beskrive hvordan dere ordner økonmien dere imellom? Deler dere den, felles, hvem betaler hva, tar dere hensyn til inntekt,prosenter osv..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Vi legger alle pengene i en pott og alle regningenen i enannen pott. Det som er igjen etter at den andre potten har spist sultent av den første bruker vi sammen på mat og andre ting vi trenger. Så deilig. En av oss tjener MYE mer enn den andre, men det å dele er en del av det å være i et forhold.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Hmm:-) hørtes ut som en elskverdig løsning.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Hos oss har det iløpet av våre 12 år sammen alltid vært forskjell i inntekt (begge veier), så vi opprettet ganske tidlig en felles konto der vi sa at alle regninger skal trekkes fra (uansett hvem sin regning, med unntak av jente/gutteturer). Så har vi etter evne betalt inn så mye som mulig til denne kontoen når vi har fått lønn. Vi beholder begge to nok på vår egen lønns/VISA konto til å fordele ca 50-50 hvem som betaler handleturer, gaver, felles byturer, underholdning osv osv. Dette går litt etter hvem som har mest penger på konto i forhold til når neste lønn kommer. Hvis en av oss skal på tur (som fks var jeg i Reykjavik i vår) så er dette noe vi sparer til på egen konto og skal spares av de penger vi egentlig bruker til personlig forbruk (klær og lignende). Skulle en av oss gå "tom" for penger før neste lønning, så henter vi det vi trenger fra denne felles kontoen. På denne måten har vi alltid hatt nok penger til regningene og nå når vi begge tjener godt med penger, setter vi allikevel så mye som mulig inn på felles konto og bruker dem til fks ferie eller å betale ekstra ned på felles gjeld (jeg har studielån, men ellers har vi bare felles gjeld).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå