Søskendrøm<3 Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Hun har sliti mye med magen og har sjeldent avføring. Tenker å begynne litt med fast føde. Noen som har gode tips? :-)
stabilo Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Hs her sier at barn ikke skal ha noe annet en MM/MME før tidligst 4,5 mnd... Ellers er det vanlig at barn som får MM har sjelden avføring. Vi har i samråd med lege i en kort periode gitt litt sviskesaft for å få litt hyppigere avføring. Det har hjulpet og hun virker bedre i magen nå.
Gjest Ut på tur Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Vi ble anbefalt å starte med en og en matvare. Og da foreslo hun grøt, most potet og most gulerot. Viktig det var bare en om gangen i tilfelle hun fikk noe hun ikke tålte og så er dt jo nye smaker for dem hele tiden
Gjest Ut på tur Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Husk at de IKKE skal ha honning, spinat og kumelk før de er ett år
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Dersom det ikke er noen grunn til å begynne med fast føde så bør du igrunnen vente. Jeg har måtte begynne å gi mini på 4 mnd nå fordi han ikke legger på seg som han skal på bare morsmelk og er veldig missfornøyd (suterer store deler av dagen), men ville helst ha ventet til han var 6 mnd fordi det er det beste for de små babymangene, i hvertfall om man ammer og i hvertfall om babyen er plaget med magen fra før. Men vil du begynne så finnes det jo flere merker som har grøt beregnet for babyer på 4 mnd, masigrøt og risgrøt f.eks. Man kan også begynne med middag, most gulrot er greit å begynne med, evt litt potet i. Det finnes også fruktmos for de minste, men jeg ville ikke gitt det før etter 5-6 mnds alder fordi jeg mener mange typer frukt blir for sterkt for små babytarmer, men det er jo min personlige mening da :-) Når de er så små bør man kun gi en type mat/smak i minst en uke før man introduserer noe nytt, etter 6 mnds alder kan man gi litt mer fritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå