Gå til innhold

Ang str 50-56.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som ikke kjøper klær i str 50 pga at de er så små. Jeg kjøper i begge størrelser pga datteren min som var 51 cm da hun ble født, passet ikke str 56. De klærene var altfor store for henne. Hun brukte str 50 i tre uker. Blir litt usikker jeg :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig usikker på det med størrelser jeg også.... Jeg er førstegangs og føler at jeg ikke har peiling i det hele tatt. Har kjøpt litt klær, da har jeg kjøpt str 56.

Skrevet

Med Celine hadde jeg bare kjøpt noen få bodyer i str 50 , resten i str 56.

Å Celine var ikke mer enn 49 cm da hun ble født så måtte handle litt i str 50 da etter fødselen for 56 ble ALTFOR stort ...

Så nå kommer jeg til å kjøpe litt ekstra i str 50 tror jeg

Skrevet

Foreløpig har jeg kjøpt et hente sett i str 50..Kommer nok til å kjøpe et par sett til..

Så få jeg se etter fødselen...=o) men kommer til å kjøpe noen oppover også...etterhvert=o)

Skrevet

du vet jo som oftest sånn ca om babyen er stor eller liten... I alle fall fikk jeg beskjed av legen min om at jeg kom til å få en baby på over 4 kg første gangen, og da valgte jeg å ikke kjøpe noe i 50. Dersom man vil sikre seg, så er det jo bare å kjøpe 1 eller 2 sett i 50, eller 2-3 bodyer i 5, og bukse i 56, slik at man har klær til å komme seg hjem fra sykehuset. Svigermor hadde løpt på butikken i ekspressfart dersom vi hadde ringt, og sagt vi mangla klær til småtten :P

Skrevet

Vi hadde nesten ikke noe i str 50 sist gang. Fikk beskjed om at gutten var rundt 4 kg og så var han 2.290 gram.. Druknet i str 56. Brettet opp bodyene og sånt, men den dagen vi dro hjem fra sykehuset dro vi på Baby Shop og kjøpte to strømpebukser i str 44. De satt som et skudd! He he.. Denne gangen har jeg kjøpt inn litt mer i str 50, koselig å ha noe som passer de første ukene også. Av erfaring kjøper de fleste gaver i str 56 og oppover (ihvertfall det vi fikk).

Skrevet

Jeg har kjøpt litt tøy i str 50, men ikke mye, husker sist at han vokste veldig, veldig fort utav dette(han var 52 da han ble født).

MEN 56 er jo for stort som regel, så litt i 50 er greit å ha.

Spesielt "hente-tøyet" er jo fint om det passer og ikke er for stort.

Skrevet

Vi hadde kjøpt en del tøy i 50, men mest i 56. Ut kom en stor gutt på 4,3 kg og 54 lang så ikke noe i 50 ble brukt. 56 ble også fort byttet ut. Jeg hadde liten mage, så ingen hadde trodd at han skulle være så stor så man kan ikke være sikker på noe.

Jeg anbefaler deg å ha litt i str 50 klart, det blir jo ikke behagelig for babyen med for store klær som må brettes mye opp.

Nå som jeg venter nr 2 kommer jeg ikke til å kjøpe mer i 50, bruker det jeg kjøpte til forrige mann. Det er jo nøytrale farger:)

Skrevet

Jeg kjøper begge deler jeg, men mest i 56.

Skulle vi tenge 50 en stund og det blir lite klær, får vi heller kjøpe til etterpå =)

Skrevet

Da gutten min ble født var han 3956 g og 51 cm lang. Han gikk riktignok ned litt mer enn de 10 %, men han brukte likevel str 50 i ca en måned. Jeg hadde ikke noe i str 50 så mamma måtte ut så fort han var født å handle litt for oss. Nå har jeg kjøpt litt i str 50. Kommer nok til å ha et par tre sett i den str og så eventuelt kjøpe litt mer hvis jeg trenger det da jenta blir født.

Skrevet

Sist hadde jeg bare kjøpt 56 og oppover, men gutten var 48 cm lang og svømte i de fleste klærne. Så derfor ønsket vi oss klær i str 50 av svigers, han kunne faktisk bruke dem en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...