Gå til innhold

jeg har hatt et turbulent svangerskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hører folk sier det kan være farlig for barnet vist man går mye og er redd og har mye adrenalin i seg. har opplevd veldig mye dette svangerskapet og vert veldig mye redd, nervøs og urolig. lurer egentlig på hva det er som kan sje med barnet vist man er det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det hadde vært kjekkt å vite.Har hatt mye småblødniner,vært innlagt på sykehus og mye styr rundt dette. Men han virker jo som en aktiv frisk gutt så jeg vet ikke om de blir så preget jeg. Selv har jeg stort sett ligget på sofaen hele svangerskapet, og vært sykmeldt hele tiden.

Skrevet

Jeg hadde mistet 4 på rad, operert bort eggleder, hatt 5 prøverør osv før jeg ble gravid spontant denne gangen. Snakket mye med legen min om dette og han sa faktisk at det ikke finnes NOE dokumentert bevis for at verken stress eller redsel/ nervøsitet påvirker foster i noe negativ retning. Man kan ikke miste fosteret bare fordi man går rundt og er livredd f.eks... Syntes det var verdt å ta med seg :)

Tror nok heller mors kosthold, røyk/ alkohol har mer og si for hvordan fosteret har det enn akkurat psyken.

Selv har jeg hatt risikosvangerskap, vært dårlig, hatt bekkensmerter og vært borte fra jobb hele svangerskapet og venter en livlig krabat som snart skal komme til verden :)

Skrevet

Tror ikke du skal bekymre deg så mye for dette. En jeg kjenner mistet samboer i tredje måned av svangerskapet, i en veldig tragisk ulykke. Plutselig satt hun igjen. ung, alene, med lav inntekt og med en kjempestor sorg. Hun hadde det knalltøft, men svangerskapet gikk fint og hun fødte et friskt og velskapt barn.

Skrevet

Ikke fysisk, tror jeg, men det er klart at barnets mentale helse påvirkes av deg. Er vi harmoniske blir ofte barna rolige og trygge, mens om vi er ustabile, redde og nervøse kan jo det gjøre barnet urolig. Men det er vel ingen regler uten unntak... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...