Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har noen gullsmykker jeg har tenkt til å smelte om til noe annet (er det det man sier?) - har fått dem av en eks, så føler meg ikke vel når jeg bruker dem nå... men hvordan er det når det er gult, hvitt og rødt gull i samme smykke? og en liten diamant? går det ann å smelte om slikt, eller blir det bare tull? Og er det dyrt å smelte om? Eller pleier man å betale med litt av det man leverer inn? Lurer veldig...
Kamomille Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 det er vel en myte om at man smelter om gullet. man kan levere inn gull og få tilsvarende verdi i gull tilbake. Dersom det skal smeltes om, må man nok gå til profesjonelle smykkedesignere eller noen "store" gullsmeder som har eget verksted.
mamman te Vetle og Alma Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 har en veninne som smeltet om et smykke til tre gullringer, men måtte alikevel betale 3000 for det, så det er vel ikke så veldig økonomisk. Jeg solgte mine på qxl:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå