Bea- Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 trenger råd fra en dreven husmor! Hilsen ei som ikke er så dreven selv:(
mamman te Vetle og Alma Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 brun smør og mel slik at det blir sjokolade brunt. Så varmer du onsket mengde vann i en kaseroll på siden av, kan ha buljong oppi om du ønsker det da, så har du vannet oppi melblandingen. Det viktigste er at temperaturforskjellen ikke er så stor på de to blandingene
3b@rnsmor-30* Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 bruner smør i en kjele. har i et par ss mel som også brunes (ikke svi, hehe...) ha i vann med buljong. har du buljongvann etter trekking av kjøttkakene er det veldig godt å ha i. blir den ikke helt brun er sukkerkulør veldig fint!
3 rosa og en blå Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 brun mel og smør i stekepanna og etterpå ha i vann
happybirthday Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Viktig å røre hele tiden, ikke ha for sterk varme på etter at du tar oppi melet. Etter å ha fått ønsket buljongsmak, så kan du bare spe med vann hvis du trenger å spe ut sausen mer. Får du ikke smøret skikkelig brunt,(ikke svidd, for da setter det seg svidd-smak i maten), så jukser du tilslutt med noen dråper sukkerkulør, og vips så har du brun saus. Krydre med litt salt og pepper. Jeg bruker også en dæsj med ketchup for å gjøre smaken fyldigere, samt paprikapulver. Evt. også litt hvitløkspulver. Ha tilslutt i en dæsj med rømme. Hvis den da blir for mild, krydrer du litt på nytt igjen. Men rømmen gjør sausen rundere og fyldigere i smaken.
Bea- Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2007 okei, tusen takk! Men hvor lenge skal kjøttkagene koke i sausen? når kan jeg begynne å lage sausen når gjestene kommer klokka 5? ødlegger jeg det hvis de ligger og småkoker i sausen en stund?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå