Gjest Sekretøsa Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Mulig jeg overreagerer, MEN... jeg fikk en melding på facebook av søstra til gubben, hvor hun skrev at hun hadde snakket med sin mor, og de hadde tenkt og komme på besøk hit om 4 uker. Så leser jeg på facebooken til den andre svigerinna mi, at hun har skrevet "ja, mamma og pappa skal jo nedover til (oss) den og den helga, men det vet du sikkert! Da blir vi også med!"... Vil gjerne ha besøk av de, da de bor et stykke unna, men og planlegge reise til OSS, uten og spørre om det passer, er ikke det litt drøyt?? Det betyr også at hvertfall 2 av de må sove hos oss, vi har absolutt ikke plass, men skal vel få ordna noe... Jeg synes kanskje at svigermor kunne spurt gubben og meg om det passa, før de inviterer seg selv, og halve slekta på besøk hit?!?
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 ser vele egntlig ikke problemet, jeg... da får du heller bare si at det ikke passer, om du ikke er positivt innstilt til besøk.. (men jeg er nå ekstremt familiær, og hadde blitt superglad for besøk)
*dum&deiLig*™ Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Bare koselig med besøk, vel! Innlosjer dem på sofaen osv.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 synes ikke det er frekt jeg da. De fleste planlegger vel en tur før man bestiller hotel o.l.?
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Ja, såklart hyggelig med besøk! Poenget var jo at de har planlagt hvilken helg de skal komme, uten og spørre om det passer! Ho ene svigerinna mi har alt ordnet fri fra jobben den helga. ..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg syns det er litt rart å avtale noe og planlegge uten å høre med "vertskapet" om det passer først. Hvis ikke de har tenkt å bo på hotell de dagene de er der ;o) Jeg syns også det er koselig med familie på besøk, selv om det ikke alltid er like "lett", men syns nå det er på sin plass med avtale jeg da...
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Takk yaddaline! Det var netopp det jeg mente ) 2 av de må bo her, da søstra til gubben, som bor i nærheten ikke har plass til mer enn 2.. de kommer 4 stk.. Vi har egentlig ikke plass til noen som helst, og EGENTLIG har jeg ikke lyst på overnattningsgjester med en baby som våkner på natterstid... (kan jo la han sove inne hos de, så vi får en natts søvn..høhø)
nicknavn Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Det er litt drøyt at de ikke spør først da. Jeg syns at de burde spørre om de også kunne komme og om dere hadde plass til dem. Om ikke kunne de jo bo på hotell. Har selv famile langt unna og hadde ikke syns det var greit om hele horven kom uten å avtale det på forhånd med meg.
Mrs. Bouquet Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Er enig, de burde spurt før de begynte å fastslå planen og nevne det for de andre som tar det som en selvflge.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #10 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg ville synes det var litt frekt ja.. nå er jeg meget var på sånt da, og kunne aldri invitert meg selv bort på besøk sånn. Og spesielt tar man ekstra hensyn når man vet at folk har en baby... familie eller ikke :-/
☆Anonymia☆ Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 syns jo faktisk de kunne spurt først om det passa ja..er ikke det vanlig ?
Økologisk_knekkebrød Skrevet 14. oktober 2007 #12 Skrevet 14. oktober 2007 Synes det er normal folkeskikk å spørre om det passer å komme på besøk, og i hvertfall når det er snakk om overnatting!
mam <3 Skrevet 14. oktober 2007 #13 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg syns det er litt "frekt" ja. Er i en lignende situasjon selv. Svigers hadde bestilt biletter til seg selv + svigerbror med dame hit på besøk, det fortalte de etter de hadde bestilt bilettene. Jeg syns jo det er koselig med besøk og gleder meg jo til de kommer, men syns faktisk det er på sin plass å spørre før man kommer på slike besøk, man vil jo gjerne planlegge litt og sånt.
--arkin-- Skrevet 14. oktober 2007 #15 Skrevet 14. oktober 2007 hm, synes ikke det var så galt å planlegge.. ser ikke helt problemet
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #16 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg synes det er kjempefrekt og hadde nok sagt eller vist hva jeg mente også, men så er jeg den typen som avskyr uventet besøk også da ;-)
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2007 #17 Skrevet 14. oktober 2007 Klart det er frekt. Har man lyst til å besøke noen må man jo spørre de om aktuelt tidsrom passer for de først- Man kan ikke bare bestemme det helt selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå