våken_om_natta Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 ...hos din tilsynelatende beste venninne, på noe din partner ikke syns er så godt / ikke liker. Hva gjør dere?
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Vi går likevell, så spiser han litt i alle fall.
Mille** Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Vi drar! Han er voksen og tåler å spise noe han ikke nødvendigvis syns er så godt. Får ta seg sammen. Ble bedt på blåmuggost pizza en gang hos noen venner, mannen min rynka på nesen, men spiste det og fant ut at det var godt!!! ;o)
trompetisten Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Forteller sannheten, at vi gjerne kan komme, men samboer ikke liker hva vi er invitert på. Trenger ikke å lage noe stress ut av det, han spiser bare før vi drar, evt. tar med noe selv.....
Salat Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Vi drar, men mannen spiser på forhånd. Og så tvinger han i seg litt for høflighetens skyld. Om det er omvendt skylder jeg på ammingen...
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 Til din beste venninne??? Da er det jo bare å si at dessverre så liker han ikke det og det og at dere kanskje kan ordne noe ekstra sammen? Evt forbrede henne slik at hun ikke blir fornærma hvis han ikke spiser noe særlig.
Tommage♀♂ Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Kan bare prate for meg selv her, men når jeg inviterer folk til middag vil jeg gjerne imponere med den gode maten min, og hadde blitt veldig skuffet om jeg etter at maten var laget fått vite at en eller flere av gjestene ikke liker retten jeg har på gang! Evt at noen bare pirker i maten og later som om det er godt... Hadde satt pris på ærlige venner som ga beskjed, så kunne jeg laget noe som alle liker
silhah og emilie Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 hadde det vært gode venner hadde jeg faktisk sagt ifra jeg:) tenker omvendt..om jeg hadde stått å svettet over gryta i lang tid..så sitter han bare å pirker i maten..nei vil heller lage noe alle liker.. men jeg bruker å spørre på forhånd jeg da
MintCondition Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Vi drar selvsagt, og så spiser han det han liker av maten. Nå slipper vi heldigvis den problemstillingen, siden vi ikke er sånne som ikke "liker" noen av oss. Og ting som vi er skeptiske til, gammelsalta sei og slikt, det smakes i det minste på.
våken_om_natta Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2007 Nå har det seg slik at det er meg og min mann som har invitert bestevenninna mi med partner på middag. Svaret var at de ikke ville komme for partneren ikke likte det vi skal ha. Ble litt skuffa jeg da. Syns de er barnslige til å være i 30-åra... Men nå har de vridd seg unna i 2 år, så kanskje på tide å bare gi opp...
MintCondition Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 Det er temmelig frekt da, å si at de ikke vil komme fordi den ene parten ikke LIKER maten. Haha...høres jo ut som det ligger noe mer bak spør du meg. Liker man ikke amten spiser man jo alltids noe av tilbehøret liksom..eller spiser før man kommer.
Kamomille Skrevet 14. oktober 2007 #12 Skrevet 14. oktober 2007 kommer jo litt ann på hva man geller i "ikke liker" Dersom det er noe han absoutt ikke kan fordra og du vet han ikke kommer til å spise noe, så ville jeg sagt fra på forhånd. Dersom det blir servert noe som ikke er favoritten, men som han likevel kan spise, så ville jeg nok ikke sagt noe. Voksne mennesker bør kunne tåle å spise en middag selv om det kanskje ikke er favotittmaten
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #13 Skrevet 14. oktober 2007 herregud så teit. Man takker vel ikke nei til en invitasjon på det grunnlaget. Jeg hadde blitt kjempeskuffet, lei meg og såret. Og så hadde jeg funnet meg nye venner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå