Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Slet dere selv med amming og sånn i begynnelsen, eller gikk alt gnirkefritt for dere? Og hvor lenge ammet dere barna deres selv?
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg er ikke ammehjelper enda,men jobber med oppgaven, så snaaart er jeg det Jeg ammer nå min tredje unge. De to første ammet jeg i 3-4 mnd, før jeg ga opp pga div slit og strev og problemer. Har vært slitsomt denne gangen også, men jeg har ikke gitt opp, tårer til tross, og nå er hun 4 mnd,og jeg syns d går bedre og bedre. Ting stabiliserer seg nå og som regel kan jeg kose meg med ammingen Jeg var også veldig innstilt denne gangen på å greie det, ikke gi opp. Jeg vil amme! Så da er det bare å holde ut
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Litt såre brystvorter i starten med nr. 1, og monsterlang brystvegring (7 mnd varte den - grøss!). Nr. 2 - ingen problemer. Jeg tandemammer begge, snupp er 2 år og 9 mnd og viser ingen tegn til å ville i seg enda. Junior er snart 6 mnd og fullammes enda.
Expat Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Ja, hadde dobbeltsidig brystbetennelse etter sprukne brystvorter (hadde en liten vampyr! au!) sammen med livmorsbetennelse (altså full barselsfeber), var innlagt på sykehuset for intravenøs antibiotika i en liten uke, ble satt på bromokriptin (melkeavvennende, halv dose) for å redusere melka mi ned på et menneskelig niva (jeg hadde litervis!). Etter det gikk det faktisk glatt. Jeg begynte på jobb to mnd etter fødselen (sånn var det i Tyskland da), og jeg pumpet igjennom det (pappaen var hjemme i 4mnd, så bhg ved 6mnd alder), hun fikk flaskene sine hos pappa eller bhg. Ammet til nesten 15mnd da jeg måtte bråslutte pga viderekomne astmamedisiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå