Gå til innhold

Et spørsmål til alle ammehjelpere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slet dere selv med amming og sånn i begynnelsen, eller gikk alt gnirkefritt for dere? Og hvor lenge ammet dere barna deres selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke ammehjelper enda,men jobber med oppgaven, så snaaart er jeg det :)

Jeg ammer nå min tredje unge. De to første ammet jeg i 3-4 mnd, før jeg ga opp pga div slit og strev og problemer.

Har vært slitsomt denne gangen også, men jeg har ikke gitt opp, tårer til tross, og nå er hun 4 mnd,og jeg syns d går bedre og bedre. Ting stabiliserer seg nå og som regel kan jeg kose meg med ammingen :)

Jeg var også veldig innstilt denne gangen på å greie det, ikke gi opp. Jeg vil amme! Så da er det bare å holde ut :)

Skrevet

Litt såre brystvorter i starten med nr. 1, og monsterlang brystvegring (7 mnd varte den - grøss!). Nr. 2 - ingen problemer.

Jeg tandemammer begge, snupp er 2 år og 9 mnd og viser ingen tegn til å ville i seg enda. Junior er snart 6 mnd og fullammes enda.

Skrevet

Ja, hadde dobbeltsidig brystbetennelse etter sprukne brystvorter (hadde en liten vampyr! au!) sammen med livmorsbetennelse (altså full barselsfeber), var innlagt på sykehuset for intravenøs antibiotika i en liten uke, ble satt på bromokriptin (melkeavvennende, halv dose) for å redusere melka mi ned på et menneskelig niva (jeg hadde litervis!). Etter det gikk det faktisk glatt. Jeg begynte på jobb to mnd etter fødselen (sånn var det i Tyskland da), og jeg pumpet igjennom det (pappaen var hjemme i 4mnd, så bhg ved 6mnd alder), hun fikk flaskene sine hos pappa eller bhg. Ammet til nesten 15mnd da jeg måtte bråslutte pga viderekomne astmamedisiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...