Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Uff, syns skikkelig synd i svigermor... hun har en fosterunge på 7 år som er helt tussete. for det første gidder han ikke gjøre noenting selv. han roper på svigermor heeele dagen, hun går bare rundt og gjør ting for han. han påstår han ikke klarer de tingene (slå på tv, hente drikke, tørke seg i ræva selv) . i tillegg er han skikkelig frekk. I går var vi oppe der, og svigerinnen min skulle amme sønnen sin, Hun spurte denne gutten om hun kunne låne rommet hans for å amme. "Gå på dass og sett deg vel!" kommer ungen med da. Ok, amme på dass altså? svigermor var ikke blid da! Og så begynner han å grine for ALT. i går gren han fordi svigermor satt seg i stolen hans. han er høyt og lavt hele tiden, og skader seg alltid. når han står og vingler oppå en kjøkkenstol og svigermor sier han skal gå ned, griner han og smeller med dører, knuser glass, kaster ting i veggen... Han blir forbanna uansett hva vi sier til ham, og jeg begynner å bli litt irritert på den ungen. Jeg vet jo det ikke er hans feil, den biologiske moren hans er noe av det verste jeg har sett og svigerforeldrene mine må starte hele oppdragelsen nå når han er 7. de driver fremdeles med bleieavvenning både på dag og natt, og når han kom til dem (5,5 år) kunne han ikke engang holde en kopp selv... Men uff, syns synd på dem som har en sånn unge rundt seg hele dagen altså!
RundLurt? Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Det skulle vært skudd premie på deg HI! En skal ikke undervurdere konsekvensene av omsorgssvikt, og en skal i allefall ikke bli irritert på ungen som har blitt utsatt for det, uansett oppførsel!!!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Slikt er ikke noe morro. Men det er vel en grunn til at han trengte ett fosterhjem, og når en tar til seg ett fosterbarn så bør en være forberedt på slikt. Fosterbarna har ofte masse vonde ting med seg i sin ballast, de har vokst opp ett sted som ikke er til det beste for dem osv. Så å skylde på sønnen syns jeg er en dårlig løsning.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 skylder ikke på han, bare merker selv at jeg blir irritert over gutten og ville bare få ut tankene mine her. for jeg vet jo at det ikke er hans feil, og det er synd på ham. men jeg ser jo hvor slitsom han er. jeg klarer egentlig bare ikke forstå hvor ond den biologiske moren hans har vært. når hun har sett ungen sin bli helt ødelagt uten å gidde å skjerpe seg. og det får konsekvenser for gutten, både med at han har det fælt pga omsorgssvikt og at andre blir irritert på han pga oppførselen hans. Lurer også på hvordan han kommer til å få det på skolen, om de andre barna kommer til å leke med ham... HI
Gjest ->>- Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Åpenbart gode grunner til at barnet befinner seg i fosterhjem i det hele tatt. Svigermoren din bør få, eller kreve, god veiledning fra ansvarlig saksbehandler i hvordan hun/de best kan takle ulike trekk hos barnet.
piano♫ Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg synes skikkelig synd på gutten! ...og dernest er jeg full av beundring for svigermoren din som har tatt på seg denne viktige oppgaven. Håper også at hun får god oppfølging og veiledning, slik at hun klarer å fullføre og gi gutten den stabiliteten, omsorgen og kjærligheten han så åpenbart trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå