Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 er leeeeeenge siden jeg har hatt en valp nå.. hvor lenge kan en valp på nesten 5 mnd være hjemme alene? (i buret sitt) han skal selvsagt ha vann der da skal lufte han godt før vi drar!!
LizzyG Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Er han husren da? Min valp var hjemme "på rommet sitt" en hel arbeidsdag når han var 5 mnd så det kommer vel ann på hva de er vant til. Hunder har jo ikke tidsbegrep, så du kan sikkert dra fra han noen timer med god samvittighet. Men hvis han tisser og bæsjer i buret så hadde jeg ikke dratt fra han så lenge siden det sikkert er ekkelt for dem å gå oppi det.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 5 mnd, da har den vel rukket å bli ren.. tipper 8 timer, jeg..det klarte iallefall vår
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 vi fikk denne hunden i går og tror han har hatt hjemmelengsel fordi han har tisset inne 2-3 ganger og gjorde ifra seg i natt selv om vi luftet han godt før vi gikk å la oss (men gjorde ingenting når vi var ute med han!). vi skal ikke være borte lenge (skal ut å spise med ett vennepar av oss..) derfor jeg lurer på hvor lenge han kan være i buret sitt. kan jo også ha han utenfor buret og bare ha han i ganga (stor gang) med aviser og slikt.. Nå ligger han på ryggen og sover, herlige valpen min
hund&barn@fullrulle Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Alderen er jo en ting men at han er helt ny hos dere er en annen ting mener jeg. Jeg for min del hadde ikke reist fra han i hele tatt første uken. Er han vant til bur skal han ligge der og ikke utenfor. De blir fort utrygge da. Det er faktisk værre enn om den tisser i buret synes jeg.
LizzyG Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 Da hadde jeg ikke hatt hjerte til å dra fra han. Men hvis dere må ut uten han så hadde jeg da latt den være i gangen og satt buret hans ut i gangen, slik at han kan velge selv.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 han er ikke vant til bur men han lå der inne istad uten å si ett pip Vi skal ut å spise så jeg kan jo ikke ta han med på en resturant da tror jeg de hadde fått store øyne,hehe. men jeg setter buret ut i gangen og lar han være der. er stor plass som kan han boltre seg på! og skjer det ett uhell så er det bare å tørke opp!
LizzyG Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Jepp, hunden vår var 9 uker når vi dro fra han i 8 timer hver dag, så han overlever nok;)
hund&barn@fullrulle Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Alternativet er liksom ikke å ta med hunden, men å bli hjemme..... å få seg 9 ker gammel valp og være borte 8 timer er ikke bra synes jeg. De hadde ikke fått kjøpt valp av meg.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #10 Skrevet 14. oktober 2007 det er ikke snakk om 8 timer, er snakk om 4 timer maks. Hunden er tross alt 5 mnd gammel snart og ikke 9 uker og det er bare snakk om i dag. Vi kan ta med hunden men da er alternativet at han blir sittende i bilen lenge og kanskje tisser seg ut eller bæsjer der . Jeg kunne også fått noen til å passe på han men alle rundt her er reist vekk eller har familiestunder..
LizzyG Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 De som jobber og får seg valp når de ikke har ferie har ikke så mye valg da enn å la hunden være alene. Og når den har mat, vann og seng og leker og er på et relativt stort område så synes jeg ikke så veldig synd på den.
Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #12 Skrevet 14. oktober 2007 ja, han har mat og vann og alt og jeg skal ha buret oppe i tilfelle han vil ligge der. vi er hjemme mye ellers!! tror den overlever noen få timer uten oss han har jo ett stooort bein å bryne seg på også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå