Babykilo Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Gutten min har veldig løs bæsj - rett og slett diare - og han bæsjer 4-5 ganger daglig. Det lukter ille, kan være helt grønt eller mørkt. Varierer litt, da. Noen dager er det nesten vanlig. Har tenkt på om det kan være noe han ikke tåler så godt i kosten, for dette har vart veldig lenger, måneder. Melk? Er det noen som vet noe om dette? Kan jeg prøve å kutte ut f.eks melkeprodukter og se hva som skjer? Han er 16 mnd.
ukjent Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Mange tåler melkeprodukter dårlig. Sønnen min reagerer på mye melk og youghurt, derfor har jeg hatt tilvenningen sakte. Han er 15mnd og drikker ennå ikke ren melk, men spiser ost, litt youghurt og får melk i mat. Akupunktur har hjulpet han, så det er absolutt å anbefale. Merker du at han blir dårlig i forbindelse med inntak av melk?Sønnen min reagerte helt tydelig rett etter å ha fått melk. Nå tåler han det bedre og jeg skal snart prøve med uttynna melk( han har fått mme en gang daglig fram til nå pga det). Syns du skal prøve å se om det har sammenheng med eks melk. Fenikkelte avkjølt på flaske( 1 ts i kokende av, stå i 2 min) virker godt på magen. Dessuten er det godt og søtt på smaken. Brukes flittig her.
Babykilo Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2007 Takk for tips. Nei, han blir ikke dårlig, har bare merkelig avføring. Har du konsultert lege?
ukjent Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Nei, men han har ikke hatt symptomer på direkte matintoleranse. Mer matfølsomhet, faren hadde det også da han var liten. Slikt er ofte arvelig. Jeg har merka at han har begynt å tåle melkeprodukter bedre etterhvert. Jeg har merka at avf hans kan lukte særlig ille når han har spist kjøtt+ting det er mye melk i.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 Min lille har melkeallergi, men han blir hard i magen, får rett og slett sånne små sauebæsjeklumper... Men jeg hørte at diare og løs avføring kan være ett tegn på gluten allergi? Søsteren min sin sliter med det, tror de skulle få tatt prøver av ham til uken.
FrøkenSprøken Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Melkeallergi og laktoseintolleranse er ikke det samme. Melkeallergi kan gi hard avføring og utslett, laktoseintolleranse gir magesmerter, kvalme og diarre. Ta kontakt med lege. (Har ikke tid til å svare mer nå i kveld. Må legge meg. Men har laktoseintolleranse sev, og jeg blir skikkelig dårlig i magen hvis jeg spiser noe med laktose (melkesukker) i. Allergikere reagerer på melkeproteinet, ikke melkesukkeret, og det er dermed to forskjellige ting.)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 husk det kan hende han reagerer på youghurt, brunose, hvitost, smøroster, smør, prim, etc også da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå