Gå til innhold

da er jeg alenemor skrekk og gru...

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hvordan dette skal gå. pappaen flytter ut neste uke og jeg aner ikke hva jeg har krav på av støtte. barnet er tre år. jobber selv. hørte noen snakket om en tredel av hans inntekt. hvor finner man ut slikt? har tusen sp.mål...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, trist å høre at det endte slik, men velkommen til oss på aleneforeldre.

Ta kontakt med NAV trygd der du bor, de har svar på det meste man lurer på i forhold til det å bli alene.

Det å være alenemor er en vanesak rett og slett, det verste er i starten, men det vil gå seg til. Nå var jeg alene fra start så jeg fikk ike den overgangen du har nå, men jeg kjenner mange som har vært igjennom det samme som du skal. La dagene gå, kos deg litt ekstra på kveldene, se en god film, unn deg et glass vin, en ekstra god middag eller en bok.

Selv om du blir alene må du huske å ta vare på deg selv, det er veldig lett å glemme.. Barnet vil innfinne seg med situasjonen etter en stund, det vil bli tøft, men jeg lover deg: Det blir bare bedre etterhvert:)

*lykke til*

Skrevet

takk for det :) skal skrive mer her inne etterhvert, mye tanker og styr nå. er så redd for datteren min...at hun skal bli lei seg og trist for at pappan flytter. aner ikke hva jeg skal si.

Skrevet

hmm, hva med at mamma og pappa er ikke kjærester lenger, men at dere begge to er veldig glade i ***** likevel. Og at pappa skal flytte til en annen bolig, men at hun skal få besøk pappa så og så mye.. vet ikke hva slags avtale dere har på det jeg? Men vanligste er jo annenhver helg og en ettermiddag i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...