Gå til innhold

Kan vi bruke gifteringer som forlovelsesringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt vanlige gifteringer, som vi tenkte å bruke som forlovelsesringer først, og senere gifteringer. Er det rart? Hvordan gjør man det da bryllupsdagen? Tar de av, og tar de på på nytt?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! da mannen min fridde til meg hadde han kjøpt forlovelses/gifte ringer som det var gravert inn datoen han fridde på og navnene. når vi giftet oss i sommer, tok vi av ringene et par uker før bryllupet og fikk gravert inn datoen som vi giftet oss, og satt de på igjen i kirken under vielsen. så hvis dere vil kan dere bruke samme ringer når dere er forlovet og når dere gifter dere!

Skrevet

Ja, det var noe sånt vi også tenkte!

HI

Skrevet

Ja, vi gjør det også slik :-)

Skrevet

ja, slik valgte vi og gjøre det også: Det er bare viktig at forlovelsesringen skal på VENSTRE hånd og flyttes deretter over på høyre ved giftemålet (vi gjør omvendt av feks Amerika). Eller så tror folk at dere allerede er gift...

Skrevet

Vi kjøpte ringer da vi forlovet oss, og nå når vi skal gifte oss graverer vi inn et hjerte etter forlovelsesdatoen og deretter bryllupsdatoen. Vi gjør ikke noe med ringene under seremonien, har de bare på oss hele tiden.

Skrevet

Går også ann å bruke frierring under forlovelsen. Da er det slik at jenta får en ring, gjerne med en diamant/sten da frieriet finner sted. Gutten kan da enten ikke bruke ring, eller bruke det som siden blir gifte ringen, denne kan da pusses opp til bryllups dagen, slik at den blir fin som ny.

Jenta vil da flytte frierringen over på venstre hånd før vielsen, og får gifteringen på høyre (siden høyre er giftering hånd i Norge)

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis slik at man er forlovet med ringen på venstre hånd og gift med ringen på høyre hånd.... Etter hva jeg har hørt så er det ikke forskjell på om man er gift/ forlovet etter hvilken hånd man har ringen på. I norge er det tradisjon å ha ringen på høyre hånd, internasjonalt så er det motsatt.

Vi kjøpte inn ringer til å bruke på høyre hånd, men så gikk jeg ned i vekt og da satt ringen bedre på venstre. Ingen som har tatt det for gitt at jeg ikke er gift hvertfall..

Husk at de fleste har forskjellig str på hendene og dermed vil ikke ringene nødvendig passe på begge hender.

Skrevet

vi skal og bruke forlovelseringene vårres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...