mamma >to gull Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Kan ungen reagere på noen måte hvis mor ammer før all alkoholen er ute? Bli syk eller no.. Jeg har ikke drukket så mange ganger etter fødsel, 3 ganger eller noe. Og syns det er veldig vanskelig dagen derpå og vite når jeg kan begynne å amme igjen. Passer alltid på at det er nok melk i fryseren sånn at jeg heller venter noen timer ekstra for sikkerhets skyld. Men kan babyen ta skade hvis mor 1 gang ammer for tidlig egentlig og evt hva? :-)
Expat Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Det kommer veldig an på barnets alder og leverens modenhet. Floppy infant syndrome (der baby er sløv og uten muskeltonus) er vel en av de store farene. De helt nyfødte (under 6uker) kan ikke bryte ned alkoholen i leveren sin, den lille promillen de får blir i kroppen i dagevis... Ikke så kult! Så helt nykter i begynnelsen når man ammer! Ellers er det ille for utdrivingsrefleksen å bli for beruset.
Muffinsmamma Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Dette med alkohol og amming er en evig debatt, men jeg kan vel gi deg mine egne erfaringer. jeg drakk vin ganske tidlig jeg, og tok jeg et glass så var jeg ikke engstelig for å drikke rett etterpå. Syns det var lettere å holde tilbake på mengden og kunne amme når som helst(amming er jo ikke alltid lett å planlegge), og jeg har lest meg fram til at det ikke er farlig å amme etter et lite glass vin. skulle jeg drikke mer, pumpet jeg heller og ga på flaske. det kommer altså litt an på hvor mye du drikker! men tok du deg 2-3 glas vin en fredagskveld, er det ikke farlig å amme morgenen etter. jeg ville kjent litt etter på formen også.. föler du deg veldig bakfull er det greit å vente en stund.
Muffinsmamma Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 jeg mener at om jeg tok et glass var jeg ikke redd for å AMME rett etterpå... sorry.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå