Expat Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Prøvde den i oldtiden.... Dvs for leeeenge siden. Ble en kald bitch på den pilla der!
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2007 Ha ha, det er jeg allerede! Neida. Men tåler ikke noen andre piller jeg har prøvd. Eller p-ring, p-plaster, hormonspiral osv. Kobberspiral får jeg ikke pga blødningdsporblemer.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2007 Expat; fikk du noen andre bivirkninger eller?
Expat Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Vel, vektoppgang var jo festlig. Mensen var veldig regelmessig og grei. Og jeg ble ikke gravid. (wehey!) Men lyst, empati etc ble smokk vekke. Jeg var en liten dritt og kutta nesten med typen... For han ble jo en teit idiot. knis... Med trefasepillene så ble mensen uregelmessig og det var ikke så kult det heller når man ikke vet om man er gravid hele tiden. Jeg kutta piller helt etter dette her.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2007 Ok, såpass. Ja, jeg får gå litt på de og se. Alternativet er jo kondomer og en uregelmessig syklus med 2-3 ukers blødninger. Blir ikke gravid av det heller, for ingen orker sex da. Blæ.
Expat Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Hva med den nye Yasmin-varianten? har du prøvd den? Eller kombinere Marvelonen med rosenrot?
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2007 yasminelle mener du? den minipillen? Ikke prøvd den nei. Legen min mener marvelkon gir så bra blødningskontroll.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2007 Skal kikke. Men er det liknenden yasmin? for den blør jeg jo bare av... Uff. hadde egentlig ikke lyst på flere piller nå, men får prøve ut den dumme pilla jeg er på nå. Etter fødsel for ett år siden har jeg bare blødd nesten hver dag, vr dag de første 10 mnd. skikkelig lei av denne kroppen.
Expat Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 Hvordan var det med ammingen din? Kom melka i gang ordentlig? Hvor lenge varte renselsen?
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 14. oktober 2007 Ja, hadde masse melk eller dvs nok hele tida:) Melka kom etter 2-3 dager og tilpasset jo guttens behov. Han vokste hele tiden bra i fh til kurven sin. Renselse i 10 uker. Ammet til han var 10 mnd, da sluttet jeg pga flyttting og stress og vektnedgang og lite krefter. Jeg sluttet av eget valgt, melka forsvant ikke før jeg sluttet.
Expat Skrevet 14. oktober 2007 #13 Skrevet 14. oktober 2007 Hvordan er blodprosenten din da? (anbefaler Floradix formula for jern!)B-vitamin nivået ditt? Med den lange renselsen (6 uker er vanlig). Kan du spørre legen om det er mulig at det er rester inni der? Endiometriosegreier? (kanskje ikke direkte morkakerester siden du hadde masse melk) Det er de som trenger en festlig liten utskrapning...
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 14. oktober 2007 Nå har forøvrig legen henvist meg tul gynekolog som skal ta innvending ul av meg for å forsikre seg om at ikke det er noe galt der inne med meg også da. men jeg har og skulle begynne på disse pillene med en gang uansett.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 14. oktober 2007 Blodprosenten min er ok nå. Har tatt jern i perioder pga blødningene. Og skal som sagt på innvendig ul. Da kan de vel se om det skulle være noe rester? Men sliter med blødninger som er langvarige + mellomblødninger ellers også.
Expat Skrevet 14. oktober 2007 #16 Skrevet 14. oktober 2007 Kobberspiralen dobla mine menser i et helt år, nå er det greit... Men det tok tid å bli normal av den. Får håpe de finner nå veldig enkelt å fikse på ultralyden da!
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 14. oktober 2007 Ja, men, uff, nå høres jeg sytete ut; jeg orker ikke flere måneder med prevensjon som gir meg mer blødninger. Helst skulle jeg hatt noe som ga mindre. Tidligere fikk jeg jernmangelanemi pga teite kroppen min. Ja. Så jeg blir anbnefalt å ikke prøve kobberspiral av alle leger. Disse marvelonpillene får maks 3 mnd hos meg. Håper jo egentlig de finner noe på ul som kan fikses da. Hva kan de finne? Og hvordan kan de evt kan finne fikses?
Expat Skrevet 14. oktober 2007 #18 Skrevet 14. oktober 2007 Neida, anbefaler altså bestemt ikke den til deg altså.... Aua sånn som du blør da. Om det er endiometriose (eller hvordan det nå staves) så er det godartede vekster inni der og de kan tas bort. Og da blir alt så meget bedre.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. oktober 2007 Forfatter #19 Skrevet 14. oktober 2007 Ja. Men skal man ikke ha ganske store smerter også om det er endiometriose? Mener jeg har hørt det. Hva annet kan det være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå