Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 sist helg kom samboer drita full for og si det mildt, hjem. han er nesten ute og fester hver helg.. noe jeg i utgangspungtet ikke liker.... sist helg forklarte jeg til han at nå når terminen nærmer seg burde han holde seg vekke fra alkhol, ja da sier han og lover gull og grønne skoger...dette skulle ikke skje igjen... hva skjedde i går? han kjøpte seg masse øl. 18 stk. han skulle egentlig på fest. og når jeg spør hvorfor? så kaller han meg en sur merr??? han forstår ikke at nå er det under 3 uker til termin.... hva synest dere? overreagerer jeg? jeg trenger helt ærlige svar... takk.
is_rose *overtid* Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Hei hei!! Det er trist når det skal være sånn. Eksen min holdt på sånn da jeg var gravid med min første (gravid med nr.2 nå). Du overreagerer ikke, du kan jo føde når som helst. Og å ha en full pappa med på fødestuen er det vel ingen som ønsker. For mitt vedkommende så ble det ikke noe bedre. Han ble ikke voksen da sønnen min med født og han er fremdeles ikke voksen. han var omtrent ikke deltagende i verken svangerskap eller tiden etter. Jeg håper virkelig at han tar til vett. Hvis ikke kommer han til å angre, tror jeg. min nåværende samboer drikker nesten ikke lengre. Og nå er det 4 uker igjen til termin og han vil holde seg edru fremover. Men jeg har ikke bedt ham om det da. Han gjør det av egen fri vilje. Prøv å snakk med samboeren din. Si akkurat hvordan du har det, kanskje han da skjønner... Lykke til videre. Klem
Tussa og Sofie Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Nei, det er absolutt ikke for mye forlangt. Det virker utrolig umodent og lite respektfullt av han. Du er jo "fødeklar" og det betyr at baby kan komme når som helst, og selvfølgelig vil du ha med deg mannen din på fødselen, edru, opplagt og absolutt ikke bakfull heller. Hos oss har det vært helt naturlig at korken holdes på flaska de siste 3 ukene. Som is_rose sier, snakk med han, kanksje er det en grunn for at han driter i det. Gruer han seg, eller er redd for noe. Hvis det bare er fordi han vil gjøre som han vil, ja da synes jeg synd på deg, og håper at det går opp et lys for han når baby er født og at han blir voksen! Lykke til, synes synd på deg, for jeg hadde blitt forferdelig lei meg.
prøvekluten+3små Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 du overreagerer IKKE..her i huset med termin i morgen,får han værsågod å holde seg kjørbar altså..det har han gjort i tre uker nå...skulle bare mangle i grunn..hadde nok ikke tolerert at han brukte alle sine helger ute uansett jeg..noe tid skal man jo ha i lag og
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg synes heller ikke at du overreagerer. Samboeren min har også vært ut omtrendt hver helg iløpet av svangerskapet, noe som har irritert meg grenseløst. Jeg har tatt opp saken med ham mange ganger, og det endte opp med at de siste to månedene har han spurt før han drar ut iallefall. Jeg har sagt nei en gang og da ble han sur, så skjønner ikke hvorfor han spørr da. menmen.. Jeg har termin i slutten av november, og samboeren min er fullt med på at han ikke skal ut å drikke i november. Så han har ut måneden her nå, så er det slutt. Vet ikke hvilket råd jeg kan gi deg jeg, annet enn at du får forklare at det er sårende at han ikke respekterer deg, og så kan du godt fortelle ham at han mest sannsynelig ikke får med seg fødselen pga at han er beruset om noe skulle skje mens han er ute.. Tviler på at det er tillatt å være påvirket for noen i rommet under en fødsel.. Håper det ordner seg for deg iallefall da.. Lykke til..
saray Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 har termin 9 nov og min mann tok siste fest den 14 sep da han var på guttetur en helg.etter det får han holde seg edru og det har han gjordt. han tar seg 2 øl og ett lite glass cognac på fredager men langt fra nok til å bli påvirket og han reiser ikke ut. spørr samboern din om han hadde syntes det passet å kommedritings på føden da???!!!er jo det han risikerer med å drikke seg full.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Uff, dette kan ikke være lett for deg. Vet aldeles ikke hvordan du har det, for sambo har nærmest vært avholden hele svangerskapet. Kan tenke meg til at det er tungt for deg at han oppfører seg slik. Det er lett for meg å si, men jeg tror ikke jeg hadde klart å vært sammen med en som oppførte seg slik. Det er utrolig respektløst for både deg og det ufødte barnet. Synes overhodet ikke at du overreagerer. Hadde nok reagert på akkurat samme måte. Du får prøve å snakke ham til fornuft.. Annet råd kan jeg desverre ikke gi Masse lykke til uansett!
Valentine nr2 Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Så trist at han ikke tar hensyn til deg og seg selv. Hvis han ikke forstår det du sier til han nå, så ville jeg funnet en alternativ person som kan kjøre deg og være med på fødselen. Også fortelle han at hvis han ikke er edru og tilgjengelig, kommer han til å få vite at han ble pappa via en SMS, etter fødselen. Kanskje det åpner øynene. Krysser fingrene for deg, ikke gøy nå når det største i livet deres skal skje.
rød Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Så kjipt... en vet jo aldri. Bør iallefall roe seg når det kun er 2 uker til termin syns jeg. Jeg har gitt min sambo lov til å ta en øl før hanl legger seg. Men om jeg kjenner noe er det jo selvfølgelig ikke aktuelt. Er 4 dager siden termin idag.. Lykke til og håper han roer seg snart.. Tror ikke han får bli med på fødselen om han bra full... si det til han om du ikke har gjort det.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #10 Skrevet 14. oktober 2007 Har selv termin om 12 dager og sambo "fikk" drikke i går, men da var vi borte i middag sammen så jeg syntes det var greit. Er bedt bort neste helg ,på julebord av alle ting, men sambo takket nei da det begynner å nærme seg. Så lenge han ikke drikker seg drita full er det helt i orden, men hadde han svart meg sånn som samboer'n din så hadde det klikka for meg. Makan til respektløs type (unnskyld at jeg sier det rett ut). Håper han er ung og at han forandrer seg etter hvert. Samboern min fikk drikke sist helg, men var hjemme rundt 00.30 og ikke full i det hele tatt. Synes det bare er rett og rimelig at de tar det litt mer rolig nå på slutten iallefall. Jeg hadde satt grensa på tre uker før termin selv, men ser an dagsformen min i tillegg til at han ikke drikker seg kanon. Er jo ikke alle gutter som klarer å drikke bare "litt" heller, så da bør de heller holde seg helt unna. Jeg synes samboeren din burde tatt mer hensyn til deg. Håper han er tilgjengelig til en hver tid når han er ute iallefall, slik at du kan få tak i han dersom det skjer noe. Lykke til med både gubbe og fødsel, han endrer seg kanskje når babyen er født!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå