Gjest Skrevet 14. oktober 2007 #1 Skrevet 14. oktober 2007 Klarte jo selvsagt ikke aa holde kjeft i kveld om temaet... Typisk meg at en fin kveld skal ende slik som dette. Nuvel, han skulle ut p[ byn med en kamerat, riktignok edru.. rett for han skal gaa saa plumper det ut av meg at jeg synes jeg foler meg gammel etc..Da svarer han at jeg ikke er gammel. Saa sier jeg at jo, nar jeg var mindre saa haapet jeg at jeg hadde to barn nar jeg var 25, for jeg vil vaere en ung mamma. Haapet jo ogsaa aa vaere gift nar jeg var 25. Og naa er jeg 26 ar, og paa langt naer gravid en gang. Jeg vet at det kan ta tid aa bli gravid, og da er jeg over 27 for jeg minimum kan vaere det, og trolig 28 for ungen kommer. Jeg sa ogsaa at jeg tar hensyn til han hele tiden, med aa respektere hans onske over at han ikke er klar enda. Saa spurte jeg et sporsmal som var ment at han ikke skulle svare paa fra min side, og det var hvorfor det kun var jeg som skulle respektere hans onske om aa ikke vaere klar, mens han ikke respekterte mitt barneonske. Jeg blir saa lei meg av at han ikke er klar! Jeg sa at jeg ikke ville presse han, at jeg ville han selv skulle si fra nar han ble klar. Sa ogsaa at mange jenter lurer mennene sine fordi de onsker det s[ inderlig, men slik er ikke jeg. Grunnen til at jeg begynte aa tenke paa det, er at en bekjent av sambo hadde et saa sterkt onske om barn for hun ble 25. Naa var hun 23 / 24 og lot seg bli gravid med f;rste og kanskje ikke beste...Det var hennes maal i livet. Og da begynte jeg jo aa tenke veldig paa dette da... At jeg ikke kan holde kjeft! Forte til at min kjaere ble veldig lei seg, stemningen ble sur, og ikke trivelig i det hele tatt. Dessuten er denne pc noe dritt.. amerikansk tastatur, og det er jo ikke bare bare... Maa bare faa ut litt aggresjon> FAEN!
-Mariposa- Skrevet 14. oktober 2007 #2 Skrevet 14. oktober 2007 Du sier høyt alle de tingene jeg holder inne i meg. Hvorfor skal VI ta så hensyn til DEM? Håper søndagen din blir fin og at dere kan legge gårsdagens diskusjon til side:)
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Hei Frøkna! Søndagen ble veldig fin! Hadde fullt hus med middags - og kaffegjester, så dagen gikk jo til forberedelser og slikt.. Bordet dekket jeg lørdag kveld, heldigvis. Tar alltid tid å dekke bordet. I går kveld ble det sengekos hihi... først uten kondom, men så tok han den på etter en stund. Jeg fant den frem før "moroa" startet. Jeg vil jo ta ansvar! Er alltid så nedtur når den kommer på, men denne gangen så holdt vi på litt lenger enn vi pleier hihi Han sa dessuten (søt som han er: "Bare litt til uten.." Får sørge for at vi ikke har oss før jeg venter EL, haha, nei, det var slemt tenkt. Igrunn håper jeg ikke at jeg blir gravid ved et slikt (u)hell, for jeg vil jo være en ordentlig prøver før det klaffer! Håper selvsagt at jeg kan bli gravid da, og at det ikke tar så lang tid. Spurte om han visse hvor lenge jeg har vært medlem av forumet.. 1 år svarte han? 9 måneder. Da jeg sa 1,5 år sa han: Åj.... Får håpe det får ham til å tenke! I dag har jeg kjøpt en (hold deg fast!) "stol på stol" - en sånn barnestol som du setter oppå en vanlig stol, for at barna skal komme høyere opp til bordet, og bli fastspent. Vi har besøk av småtasser innimellom, og det nærmer seg jo jul. Da blir det besøk av smått blant annet på julaften. Fant den på finn.no her i Bergen, og kostet kun 150 kroner. Sambo synes den var fin. Så nå har jeg plassert den på kjøkkenet. Haha. Genial mtp plassen, kan jo klappes sammen også! Og jeg tenker jo langsiktig; den skal bli med på familiebesøk om noen år! Gleder meg! God som ny var den! Og når vi skal til mine foreldre er det jo bare å pakke den med i bagasjen! Mamma har forresten sagt at hun kan kjøpe en vogn og ha stående hos seg om/når det skulle bli aktuelt! Det har jeg formidlet til min kjære også, at det må være praktisk, bare kjøpe på finn.no, og ha stående! Jeg nevnte det vel til han før mamma nevnte det til meg. Mamma har dessuten sin barneseng fra hun var liten... det er jo koselig! *Drømme drømme drømme* Klems
Ella-83 Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Men det høres jo ut som han ikke er så langt unna å bli klar nå da. Hadde jeg begynt å kjøpe sånt og snakke om vogn osv. tror jeg sambo hadde blitt frustrert. Likevel er det jo som du sier; hvorfor skal vi bare ta hensyn og respektere deres meninger. Hva med oss? Vårt ønske om å få barn og følelsene rundt det, må jo også tas hensyn til av den andre parten. Det er likt! Det er like sårt for oss å ikke kunne snakke om det som det er for dem når vi snakker om det! Jeg har faktisk tenkt på å gi min kjære et år til. Dersom han fortsatt ikke er klar da, så er det slutt på min tålmodighet. 6 års venting er søren meg nok. Da føler jeg at jeg har vært mer enn tålmodig nok. Han sa jo for 4-5 år siden at han ville være klar når jeg var ferdig med studier og fått jobb. Nå har jeg det, men han prøver å dra ut tiden med ytterligere 5 år... Det blir for dumt.. Jeg elsker han, men det er faktisk viktigere for meg å få barn. Jeg blir ikke noe yngre. Jeg har ikke lyst til å sitte der som 32-åring og kanskje singel og barnløs. Da er det bedre å rive opp nå. Det tar jo ofte lang tid å finne noen man blir glad nok i til å føle at det vil være riktig å få barn sammen. Akkurat nå så føler jeg at sambo er den eneste i verden som jeg vil føle det sånn sammen med og da er det så sårt at han ikke føler det samme tilbake... Huff jeg føler jmeg litt slem når jeg tenker sånn...
Gjest Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg vet akkurat hvordan det er... Man tenker på det HELE TIDEN, men prøver jo å holde det meste inne i seg. Men av og til bare koker det over. Vi trenger jo å snakke om følelser vi også! Bare så dumt at det ofte ender opp med småkrangling... ÅÅÅ, hvorfor må det være så vanskelig..? Håper din kjære snart er klar. Det virker jo litt sånn. :-) Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå