Gå til innhold

Hvor mye er mye melk?


Snart storebror

Anbefalte innlegg

Svangerskapet var flott og fødselen gikk som en drøm, men ammingen var et skikkelig styr i begynnelsen. Lillemann nektet å ta puppen, jeg prøvde alt og gikk til slutt til osteopat. Dagen etter diet han :-) De siste dagene har han så og si hengt på puppen, men jeg lurer litt på om han får i seg nok melk. Han virker mer sulten etter en økt, og det har resultert i at han får mme i tillegg (siden jeg i mellomtiden har sluttet å pumpe for å være dryppende klar når som helst). At han virker sulten kan jo bety at han er litt sår i sugemusklene selv, evt. dårlig sugeteknikk, eller rett og slett for lite melk. Er det noen som kan si meg hvor mye melk som er mye? Og noen med gode råd om å øke melkeproduksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

samme problemet her.

lillemann ville overhodet ik ta puppen.

men så en dag ombestemte han seg og siden har han hengt i puppen 24/7 omtrent.

men jeg har enda ik nok melk til han.

fikk beskjed om å legge han til ofte, gjerne hver 2time, ammete og havregrøt skal oxo hjelpe.

men jeg liker ik noen av delene.

så jeg passer på at det ik går mer enn 2timer før jeg tømmer puppen.

enten at han gjør det, eller at jeg bruker pumpen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er babyenes måte å øke melkeproduksjonen på ,når de henger i puppen:) Tulla mi gjorde det til å begynne med, før produksjonen kom ordentlig i gang. Merker at hun ofte er mer urolig på kvelden, men har lest et sted at melka er tynnere da, og de derfor ønsker oftere mat. Ikke lurt å gi MME i tillegg tror jeg, for da blir de mindre sultne, og drikker mindre morsmelk. Produksjonen vil da gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...