Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Noen av dere her inne som er plaget med dette? Jeg hører ennå til på 2 trimester, men har begynt å bli veldig plaget med dette den siste måneden. Veldig slitsomt og vondt siden jeg har en jobb der jeg går veldig mye. Hvordan går det med dere som har dette? Klarer dere å holde ut i full jobb med det? Blir det verre utover i svangerskapet eller er det stort sett på samme måten hele tiden?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 ta deg en tur til fysio. Det kan være at noen muskler langt inne i baken er stramme og trenger å tøyes. Det kan han eller hun hjelpe deg med og vise deg hvordan du kan gjøre det selv, hjemme. For meg funket det veldig bra. Heldigvis var det ikke bekkentrøbbel, men rompetrøbbel... hehe
Tussa og Sofie Skrevet 14. oktober 2007 #3 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg har også hatt dette av og på. Vondt å gå ja når det klemmer på, men som anonym sier over så er det mest sannsynlig muskulært. Be om henv. til fysio. Jeg trengte det ikke da det kom og gikk i perioder og jeg holdt ut det, i tillegg har jeg kontorjobb så går ikke så masse. Lykke til!
majsenna™ Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg hadde veldig stort utbytte av hard rumpemassasje hos en massør med peiling. Fikk med meg olje hjem så samboer kunne fortsette, men det holdt egentlig lenge med den ene behandlingen!!
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 14. oktober 2007 #5 Skrevet 14. oktober 2007 fysio hjelper masse! man endrer jo litt holdning når man er gravid, pga magen osv, og det påvirker også musklene i lår og rumpe. har også jobb hvor jeg står/går hele dagen, og fysikalsk behandlig har hjulpet meg helt fram til permisjonen.(masserer på ryggen også) tror ikke man trenger rekvisisjon til fysio lenger, så man kan kontakte en selv. håper det hjelper deg også!
Knøttefrøken Skrevet 14. oktober 2007 #6 Skrevet 14. oktober 2007 gå til kiropraktor, det hjelper.. der trenger du heller ikke henvisning. Det har funka på meg hvertfall, og jeg har hatt en del skiveutglidninger hvor det har blitt press på den nerven..
BEA-77 Skrevet 14. oktober 2007 #7 Skrevet 14. oktober 2007 Var også plaget med dette, på slutten var det så ille at bare å gå fra kjøkkenet til stuen var nok til å få kjempevondt. (stavret rundt på jobben likevel, har kontorjobb så ikke så veldig mye gåing der) For meg var det ikke hjelp i kiropraktor for disse smertene. Prøvde aldri fysio, men smertene forsvant av seg selv når fosteret la seg med hodet ned. Jordmor mente at det var barnet som hadde ligget og klemt på isjasnerven. Håper det går over for deg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå