Den heldige eier av ett barn Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Hva er det man kan be om når en har jævlig flyskrekk? Og hjelper det? Blir jo bare værre og værre for hver gang jeg reiser..
Gjest ->>- Skrevet 13. oktober 2007 #3 Skrevet 13. oktober 2007 Valium. Ja. Sist jeg fóret en medreisende med valium sov h*n i en time og var deretter påfallende munter og snodig i noen timer til. Samme person som ved en tidligere anledning niholdt seg i flysetet og hylte ved minste antydning til turbulens.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. oktober 2007 Ber hver eneste gang, eneste det hjelper på, er at jeg kommer trygt frem. Sitter like sjelvende i setet fordet. Sitter også og klamerer meg fast i armlenene, og nå sist satt jeg på siden av en fremmed dame som tok meg i håndet og sa at dette gikk så fint så. Svinger flyet til høyre da lener jeg meg mot venstre og omvendt. Men nå så har jeg blitt overtalt til ny sydenferie og da vil jeg helst nyte hele turen, med flyreisen. Er det bare å gå til lege og spørre om valium?
Gjest ->>- Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Kommer sikkert an på legen, men jeg fikk i hvert fall da jeg sa jeg sku' ut på tur med noen som var hakket før å drite på seg i fly. Det er mulig legen bare er overliberal og amerikansk, men du kan jo forsøke - har hørt om flere som benytter det flittig ved flyvning.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2007 Får se om det ikke går bra. Og gjør det ikke det, skal jeg vel greie å presse frem en tåre eller to, og si at det er så synd på tulla da som aldri får oppleve andre steder og kulturer:)
Avisa Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Du kan spørre om å få vival eller valium. Lurt å teste det ut, gjerne først 1/2 pille, før du faktisk skal reise. Noen kan bli litt svimmel og trøtt av de. Snakk med legen din, så får du gode råd. De har funket fint for meg, ikke har jeg sovnet og ikke har jeg blitt "overlystig". Bare rolig og avslappet.
lilja70 Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 He he... Har ei venninne som tok en valium for at ikke ungen skulle "lære" at det var nifst å fly. -Fobier finner gjerne sine røtter i barndomsopplevelser, og man lærer en del av sin mamma. Nuvel. Mon ikke ungen ble traumatisert av sin apatisk (og slevende!) mor, som kun ytret latter-lignende stønning som svar på alle henvendelser: "H-ngøøø!" -Så altså, jeg slutter meg til det gode rådet: Prøv hjemme først!!!
lilja70 Skrevet 13. oktober 2007 #10 Skrevet 13. oktober 2007 Se, om derav forteller historien intet...
Avisa Skrevet 13. oktober 2007 #11 Skrevet 13. oktober 2007 nei, sånn kan det nok gå om man ikke følger legens forskrifter.
lilja70 Skrevet 13. oktober 2007 #12 Skrevet 13. oktober 2007 Jeg har alltid innbilt meg at hun bare tok én. Selv blir jeg sånn av en enkelt paralgin forte; dritings!!!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #13 Skrevet 14. oktober 2007 svigermor får sobril mot flyskrekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå