Marolla Skrevet 13. oktober 2007 #1 Skrevet 13. oktober 2007 Noe jeg bør unngå å spise?? Lillemor har nettopp fått eksem.
grå :) Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 du må nesten prøve deg fram. mine jenter reagerte ikke med eksem pga mine matvaner, men får utslett av feks ull/varme
Marolla Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2007 Ja, det virker nesten som om hun får mer eksem etter at hun har badet. Men det er noe dager siden hun hadde ull på, og det blir bare mer og mer utslett
Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Fikk akkuratr påvist atopisk eksem på vesla,og fikk beskjed om at bad kunne forverre utslettene.Det beste var korte dusjer.
Marolla Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. oktober 2007 ok. Synd, for hun er glad i å bade frem til hun skal opp
Audacious Angel Skrevet 13. oktober 2007 #6 Skrevet 13. oktober 2007 Vet ikke helt hva du bør unngå å spise eller om det er det hun reagerer på ,men jeg har atopisk eksem selv og vil gjerne anbefale en utrolig god krem. A-derma Exomega. Den er beregnet for atopisk hud og fåes kun på apoteket. De har også fin kulde krem og sink salve. Ellers så er tipset om dusj istede for å ligge i badevann veldig lurt.
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 Mine har også atopisk eksem og jeg kan kun bare dem en gang i uken. Smører dem godt med Avêne Trixera (eller noe slikt, husker ikke eksakt hva den heter) fra apoteket etter hvert bad og det hjelper å holde eksemen i sjakk. Unngå ull direkte på kroppen, det forverrer det. Sommer og sol og saltvann gjør underverker så vi gleder oss til sommeren igjen, hehe!!
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 13. oktober 2007 #8 Skrevet 13. oktober 2007 Glemte å skrive at A-creme er helt fantastisk, men den er veldig dyr så jeg bruker den bare på utsatte områder nå som de er blitt så store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå