Gå til innhold

Hvem har babyer som IKKE sover hele natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske sliten og trøtt om dagen med ei frøken som våkner ca. annenhver time hele natta. Overalt hører jeg om babyer som sover fra åtte til åtte, og er ikke rent lite imponert ;P Er det sånn at foreldrene de ikke fullt så soveglade babyene ikke vil komme ut med det, eller er det slik at det faktisk finns noen som har det som meg? Det ville vært trøstens ord akkurat nå!

Snuppa er fem måneder i dag.

Og om noen har sovebabyer som var våknebabyer; når bestemte de seg for at soving hele natta var topp, og hva "skjedde" like før de gjorde det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å gi mat og bad for så å gi mat igjen, da blir hun sliten og varm og god og mett så sover hun lenge:)

har du begynt med grøt?? det kan oxo hjelpe på, at hun hvertfall øker intervallene til 3-4-5 timer og det er jo en god start:)

eller så kan du jo evt prøve vann om natta i stedet for pupp så hun skjønner at det er natt og ikke kosestund:)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Jeg står frem sammen med deg. Min var og er ikke en sovebaby.. hun er straks 1 år men sover fremdeles uregelmessig, dessverre. De siste måneneden har det vært pga. tenner og spes. jeksel frembrudd, men når hun var på din babys alder, ammet jeg alltid fremdeles.. og var alltid forberedt på å "våkne når som helst". Veldig slitsomt.

Ikke sover hun spesielt på dagtid heller.. max en time.. Nå for tiden legger hun seg pent, men våkner 1 time senere for litt vann og for å bli hjulpet ut av en rar posisjon.. pluss hun våkner knalltidlig, noen ganger i 5 tiden!!

Hører bare om de som sover hele natten fra nyfødt.. og driter i å sammenligne meg med de :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for tips! Har begynt med grøt for noen uker siden, forløpig ingen effekt i forhold til soving. Flaske vil hun ikke ha :(

Skrevet

Jeg har en liten natteravn! Hun 5,5 mnd. Våkner hver time- hver 3. Varierer litt. Men spiser kun hver 3.time.

Vi har vel stortsett prøvd det meste, uten hell. Sender deg masse sympati ;-)

en dag(natt) må det vel bli vår tur til å få sove noen timer sammenhengende, begynenr å bli over 6 mnd siden nå:/

Skrevet

Jeg!Jeg! her er snuppa 6mnd i dag og har ALDRI sovet en hel natt.hadde en liten periode som var litt bedre, men i natt var det verre enn ever (foruten da hun hadde kolikk helt nyfødt). hun skriker ikke om natta altså, men våkner, vil ha pupp (blir fornermet hvis ikke) og prater i vei til foreldrenes fortvilelse. har ikke hatt henne på eget rom enda, fordi jeg så for meg at jeg måtte ha skytteltrafikk inn og ut da og da fortrekker jeg å ha henne på samme rom som moi.

skal begynne å strekke henne litt lenger når hun spiser mer grøt, men foreløpig så har jeg rett og slett gitt henne melk når hun vil, fordi hun er sulten....nattesøvnen får jeg ta igjen om noen år:) har ingen tips deverre, annet enn at det ordner seg på sikt.

Skrevet

Har absolutt ikke en sove-baby her, nei....hun sover stort sett 2-3 t i første omgang og siden er hun våken av og på resten av natten - sliiiitsomt:o( Hun er 11 uker nå og det har blitt bedre enn det var. Har slitt med kolikk. Jeg venter bare på at hun skal bli 3 mnd og at alt skal ordne seg da;o)

Skrevet

jeg har. malin er snart 9 måneder og sover fortsatt ikke gjennom. har forsøkt totalavvenning, men det går helelr dårlig. får ta en skikkelig økt igjen snart før jeg blir sprø

Skrevet

Eldstemann var fire år han før han sov hele natta hver natt :( Han har vært mye plaget med alt mulig, måtte opereres for mandlene før det ble bra. Nå skjer det at han våkner for mareritt, men ytterst sjelden. Han sover hele natta nå og jammen er det på tide .....

Minsten sover enda ikke hele natta hver natt, men det skjer et par ganger i uka. Han er nå 13 mnd og strever med tenner akkurat nå. Utrolig slitsomt JA!

Skrevet

Hadde heller ingen sovebaby.... Han voknet hver time, og jeg var såååå sliten!!! Vi begynte med grøt på kvelden da han var 4 mnd, men det hjalp heller ikke.. Også gjorde vi det geniale (helsesøster anbefalte det) at vi lot han ligge på rom for seg selv, og da var han en helt annen unge!!! Fra å vokne hver eneste time, er han nå våken maks to ganger for mat på natten!! Total forandring. Han legger seg 20 og sover da til 2-3, får mat og sover videre til ca 6! Og etter litt mat da også så sover han enda litt! :-) Kanskje dere skulle prøvd det? Om dere ikke vil at han ska ligge helt alene kan dere eventuelt prøve at du flytter på et annet rom, mens lille og pappaen sover på samme rom.

Lykke til, det går nok over!!

Skrevet

Takk til dere snille (trøtte) mødre som står fram!

Deilig m/ sympati om enn ikke noe råd. Dras mellom å synes det er helt i orden og supert at alle babyer er forskjellige -- og at vår tilfeldigvis ikke vil sove en hel natt -- og være frustrert-o'rama over at to B-mennesker kan avle en natteravn slash morgenfugl.. Men stort sett synes jeg det er greit, det er bare følelsen av å være den eneste noen ganger, som er slitsomt.

Skrevet

Mi har nettopp begynt å sove rundt og hun er 2 år nå.

Har hatt mange tunge stunder ja. Men kiropraktor og nå slutt av dupp har vært redningen for oss

Har prøvd ALT

Skrevet

Jeg har ikke sovet en hel natt på 2 år. Først storesøster, nå lillebror. Sukk

Skrevet

Ikke akkurat en "baby"...men han sover ikke natta enda...han fyller 2 år til neste helg.

De 4 første var ganske nøyaktig 1 år da de sov hele natta, mens nummer 5 var hele 4 år før han sov normalt.

Minstemann sovner som regel mellom klokka 19:00 og 19:30,og våkner opptil 4 ganger,og er totalt våken klokka 06:30 hver morgen.

Glad jeg er hjemmearbeidende mamma nå,for å si det sånn...

Skrevet

samme båt som deg,tommage.

Ikke sovet mer enn maks 4 timer i et strekk siden fødselen for snart 2 år siden..slitsomt!

Har mye vondt i hodet.Vet det er pga mangel på søvn.

Skrevet

Min lille ramp er 1 år i dag, har heller ikke sovet en hel natt enda. Begynner å hjelpe litt nå, siden jeg la han i går våknet han 20, 22 og 03, sov da til 0615, nå har vi pakket opp de første gavene.

Han er en engel å legge, sovner med en gang, og når han først våkner er det bare å gi han smokken så sovner han igjen,men skulle virkelig ønske han kunne finne smokken selv og sove natten gjennom, men det kommer vel.....håper jeg:)

Skrevet

min på fem mnd sover ikke hele natta.. oppe veeeldig mange ganger gitt...

Skrevet

jeg har en på 17 mnd som fremdeles ikke sover igjennom.. eller det skjer jo innimellom da..som i natt..da sov hun fra 19-6.30... men det er svært sjeldent.

hun våkner og er gjerne våken opp til en-to timer.. hun hyler og vil opp og inn til oss. men det hjelper ikke om vi tar henne inn der. for hun bare ligger der og kravler rundt. sparker oss (Spesielt sambo) midt i fjeset osv. så vi får absolutt ikek hvilt oss og hun sovner ikke igjen. så har gått over til at hun må ligge isengen sin så går vi inn og ut. av og til så gir vi henne en flaske med litt melk i..da sovner hun gjerne... men syns ikke hun skal få det hver natt liksom heller...

Skrevet

mamma mai 06.. akkurat som om jeg skulle skrevet det selv!!

sov fra 19- 7 faktisk!

han våkner som regel noen ganger iløpa natta, og den ganga han våker rundt 3 SKAL han inn til oss!

Jeg tar han inn etter litt mas, og da ligger han bare å tuller mellom oss.. gjerne et par timer!

Om jeg sovner så kan du vedde på at jeg våkner av en finger i øyet etterfulgt av en trillende latter!

min er også 17mnd..eller snart 18!

håper vi får noen repriser av denne natta da:o)

Skrevet

Men din datter er jo ikke så gammel enda. Jeg sa vel det at vår gutt ikke sov om natta før han var 6 mnd og da var det ikke fra 20 til 8, men fra 24 til 6-7. Det ordner seg! D ahørte jo vi samtidig om alle "superungene" som sov fra 19 til 7. Vår var jo ikke sånn (men ikke mindre super av den grunn da!).

De første 6 mnd syntes jeg var mest slitsomme søvnmessige også. Men det blir bedre!

Med mer mat (ofte lettere å sove lenger om natta med grøt innabords), med mer aktivitet og mindre pupp, så sover hun plutselig lenger! Du må bare holde ut. Det går nemlig over.

Om det ikke går over er det lurt å snakke med helsestasjonen, på forrige helsestasjonen vår hadde de egen søvngruppe. Kanskje de har det hos dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...