Gå til innhold

Når legger dere babyen på eget rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst å gjøre det allerede nå, hun er bare 3 uker gammel. Hun får flaske, så sover godt. Men vil ikke sove i vuggen eller vognen om natten, men i spinkelsengen sovner hun. Hadde dere latt en 3 uker gammel baby sove på eget rom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svært individuelt når en legger babyene på eget rom, kjenner folk som har gjort det etter 3 uker og folk som ikke har gjort det før 2år.. Gjorde det selv etter 6mnd.. Føler en tiden er inne for det er det vel bare til å hoppe i det og se hvordan det går=) Hadde gjort det jeg viss jeg følte for det etter 3uker...

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, hadde sikkert gått inn dit hele tiden, sikkert ikke fått sove selv :P Vår lille rosin er snart 3 mnd og han ligger på samme rom som oss. Jeg vil ha han på samme rom til han er 1 år ca.

Skrevet

Det hadde ikke vært noe for oss. Jeg ammet han annen hver time time dag og natt, så det hadde v'ært mer stress enn noe annet. Du gjør du føler blir riktig for deg altså.

Gutten min fikk eget rom ved 7 måneders alder. HELT HERLIG. Men da sover han hele natten.

Skrevet

Han havnet på eget rom da han var 3,5 mnd. gjør ikke store forskjellen, siden det bare er en åpen før i mellom.

Skrevet

Vi flytter 1 desember og da får jenta vår eget rom og skal flyttes inn dit. Hun vil da være nesten 5 mnd og hun sover gjennom natta.. Dørene våres står alltid oppe og soverommene er nesten rett ved siden av hverandre så vi hører henne hvis det er noe.. Også skal vi kjøpe babycall:) Tror det blir godt å få henne på eget rom, føler ikke at jeg kan snu meg i senga engang uten å vekke henne ( tror det skal mere til men.. ) og ikke kan vi prate noe særlig og privatlivet vårt på kvelden er totalt vekk:) Går det dårlig så er det jo ikke verre enn å flytte henne inn igjen til oss..

Skrevet

Klart du kan legge henne på eget rom! Veninna mi hadde babyen sin på eget rom fra ho ble født! Jeg la Hedda på eget rom da ho var 5 måneder, skulle gjort det tidligere om jeg hadde visst hvor mye bedre vi sov alle tre!

Hvis du slapper av med henne på eget rom, så bare gjør det! Og så kan du jo bare ta henne tilbake på ditt rom om du ikke syns det er så greit allikevel!

Skrevet

Vi lå vår ekstrem premature jente på eget rom 1 mnd etter at vi kom hjem fra sykehuset.Vi ligger i rommet ved siden av med døren på gløtt. (Hun knirker masse...) Hun sover mye bedre og det gjør vi også. Ikke så mye knøing... Gir henne mat flere ganger i løpet av natta, så vi har jo oversikt. Anbefaler dette sterkt!

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke, babyer er mer utsatt for krybbedød på eget rom fordi de da får en bedre mulighet til å gå ned i dyp søvn når de ikke hører smålydene foreldrene lager i søvne. Verste krybbedødfaren er mellom 2 uker og 4 mnd, så her venter vi til de er minst 4 mnd først. Eldstemann var 4,5 mnd, mellomste 7 mnd og mini på 4 mnd blir nok flyttet om en månedes tid tenker jeg.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Men kjenner flere som gjør og har gjort det, fra fødselen.

Nå kan ikke vi flytte mini på eget rom uansett før han sover natta igjennom, ettersom han skal dele med storebror. Han er 5,5mnd nå.

Skrevet

Lillegull skal få eget rom når han sover hele natta. Vi har tenkt på det nå og,for han våkner bare en gang på natta og det er mellom 3 og 5. Men vi må gjøre istand rommet først,siden det er datarom nå.

Skrevet

Dersom du føler deg trygg på det så syns jeg bare du skal legge henne på eget rom. Jeg vet også om mange som har lagt lillenurket sitt på eget rom fra veldig tidlig.

Vi har lillemor på vårt rom, men har planer om å legge henne på eget rom når hun er 3 mnd ca(såfremt at jeg er klar for det da).

Men har lest i en brosjyre fra sykehuset at det i allefall er lurt å venne dem til å sove på eget rom før de blir 8-9 mnd pga at de da kommer i en sånn seperasjonsfrykt fase. Dersom de før denne fasen er vant med å ligge på eget rom, vil denne fasen bli mye enklere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...