Gå til innhold

Kvalme


Mamma83 ♥♀08♂10♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slik jeg har forstått det pleier kvalmen å melde sin ankomst rundt uke 6. Jeg har til nå ikke vært særlig kvalm, bare ekstremt bilsyk når jeg har sittet på med andre i bil. Men nå har den dessverre meldt seg om morgenen, og jeg er uke 6 +1 dag, så det stemmer med tiden. Veeeldig dårlig i dag, helt utafor....

Jeg har lest at man lettest blir kvalm på tom mage, derfor så ofte om morgenen siden man ikke har spist på mange timer. Lønner seg nok å ha noe kjeks eller noe liggende på nattbordet, selv om dette ikke har fungert for meg så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ,kvalmen kom i uke 6 og den er inntens og helt forfedelig! jeg klarer ingenting og kasteropp bare jeg tar et glass vann....håper dere slipper dette!! lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde eg skulle sleppa kvalme denne gongen, men kom for fullt i veke 8. Eg er no 7+ 5. Det er heilt uuthaldeleg! Kvalm heile tida! Faktisk best tidleg morgon, men blir verre og verre utover dagen. Hjelper litt å ete heile tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor langt jeg er på vei enda, men har regnet meg ca til mellom 6-8 uker. Jeg har ikke vært plaget av kvalme, før for fire dager siden. Jeg er spesielt kvalm de dagene jeg må tidlig opp og de dagene jeg skal reise ( kjæresten min bor et stykke unna desverre) . I dag er det helt forferdelig. Jeg prøver rådet om å småspise litt annenhver time, så det holder "systemet" igang.. men det har ikke funket for meg. Skal prøve litt med kjeks ved nattbordet..

 

dette er jo helt grusomt! hehe!!

 

andre råd? tar gledelig imot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Jeg er gravid med fjerde mann og har vært utrolig kvalm de siste dagene . Er rundt seks - sju uker på vei. Jeg har kastet opp og neten ikke klart å stå på beina. Men i går begynte jeg på Ingefær tabletter med bokhvete det virker som det hjalp med en gang. I dag er jeg mye bedre :) Tør nesten ikke si det ...... Det får du kjøpt på helskost. Et annet tips er Green Tea med Peppermynte fra Twinings den kan også hjelpe. Jeg drikker den hver dag. Den får man Faktisk hvitere tenner av også !!!!!

Ha en fin dag ;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med sånne akkupunkturarmbåd. Det hjelper for meg. Eller prøv rett og slett å trykke ca 2-3 fingerbredder ned på håndleddene dine (men skal gjerne holde det litt, så kan bli tungvindt i lendgen). Der er det et punkt som kan lette kvalme. Jeg håper denne kvalmen gir seg snart hvertfall. Det sliter på energi og humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er 6+6 på vei.

Har vært kvalm hele døgnet i siste 3 ukene.

Denne uken begynte jeg å spy i tillegg. Hele døgnet.

 

Det har nå endt i en sykmelding da jeg ikke har sjangs til å være på jobb når jeg spyr x antall ganger dagen.

 

Er forløpig sykmeldt til 24 okt, men kan bli forlenga.

Jeg er ikke for å ta sykmelding, men i denne situasjonen har jeg ikke noe valg. Håper jeg snart blir bedre og kan komme meg på jobb igjen.

 

Føles som jeg er skikkelig fyllesyk, ikke hjelper det å stikke fingeren i halsen heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg følte med "innbilt gravid" i forrige uke fordi jeg hadde jo nesten ingen symptomer og var i kjempegod form.. Det skulle jeg visst ikke sagt, for på slaget 6+0 kom kvalmen... Kvalmen er der hele dagen, men kommer i bølger.. Skikkelig slitsomt, forsøker å småspise hele tiden og det demper kvalmen noe, men er ikke no moro.. Var på jobb i går men måtte gå hjem, og er ikke på jobb i dag.. Jobber i hjemmesykepleien så det er en nokså fysisk jobb + maaaange ikke fullt så deilige lukter... Har fri i helgen, får se hvordan jeg føler meg i neste uke........ Får vel bare prøve å huske at det kommer noe godt ut av dette tilslutt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Jeg skulle jo aldri har lest alle innleggene her! Er på vei inn i uke 6 og har vært så fornøyd og i god form. Har tenkt med meg selv at tydeligvis skal jeg slippe kvalmen på andremann. Men tror jeg skal vente litt med å være så positiv.... :-D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg melder meg på i kvalmeklubben. Jeg er 6+4 på vei, ble sykemeldt i dag pga oppkast hele døgnet. Skikkelig slitsomt!

 

Var dårlig med nr. 1 også, men husker ikke at det var så ille som dette... Puh...

 

Håper kvalmen går over i løpet av kort tid!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg ser jeg har termin samme dag som deg. og jeg er og i bra form etter omstendighetene, ingen kvalme ennå, men d virker jo som den kommer utover uke seks.. vi får bare krysse fingrer og tær å håpe på det beste;) lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...