de tre bukkenebruse Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 hvet ikke hvor det er best å kjøpe det men vi har kjøpt det på sørbø der hadde de 3 forskjellige eller 2 korthårete med forskjellig størrelse og et langhåret... vi kjøpte det største korthåra...de minste syns jeg ble for lite og det med lange håt syns jeg ble formye hehe...
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 13. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2007 ok hva ligger prisen på der
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Kjøpte Ludde fra ikea jeg,.....holder ikke det? :-)
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2007 #5 Skrevet 13. oktober 2007 Ikea og Ludde her også...er det ok?
2 prinser og en prinsesse Skrevet 13. oktober 2007 #7 Skrevet 13. oktober 2007 nøstebarn der blir skinnet behandla mot astma og alergi.. gå inpå www.nostebarn.no finst ikkje betre.. ikkje kjøp på ikea.. kjøp noe som er bra for barnet ditt...
majsenna™ Skrevet 14. oktober 2007 #8 Skrevet 14. oktober 2007 Ludde fra IKEA er helt klart ok i følge min svigerinne som har latt sin sønn ligge på det i snart 1 år nå. Hun anbefalt meg å vaske det med MILO på ullprogram (30 grader) først. Det gikk forsåvidt greit, men det tar en lang stund før det tørker, og det stinker våt sau av det etterpå. Nå har vi det i senga vår, så det skal lukte mamma og pappa og ikke sau...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 baby shop har lammeskinn.. rudo barnas hus... osv
tjohoy 2 prinsesser + lite frø Skrevet 14. oktober 2007 #10 Skrevet 14. oktober 2007 synes det er greiest å kjøpe slik på apoteket jeg! Gjorde det til førstemann, det er 5 år gammelt og fortsatt like fint.... hun bruker det enda! Så her skal vi kjøpe nytt på apoteket denne gangen også!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #11 Skrevet 14. oktober 2007 leste på nostebarn.no jeg og der sto det bare at det er ubehandlet ull (såvidt jeg kunne se), og da er vel ikke det noe annerledes enn andre skinn? Mulig jeg har oversett noe altså, men lette på nettsiden og fant ikke noe om at dette var behandlet mot astma og allergi....
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #12 Skrevet 14. oktober 2007 Jeg kjøpte IKEA sitt, men det havnet på gulvet under leandervuggen og ikke oppi vuggen siden det stod at det ikke kunne vaskes...........
vannkvinne82 *060208* Skrevet 14. oktober 2007 #13 Skrevet 14. oktober 2007 oftest er ull behandlet (med kjemikalier o.l.), dette fremkaller astma og allergi. når det er ubehandlet, vil det si at det er naturlig og det er derfor ikke astma- og allergifremkallende...
jajajajaj Skrevet 14. oktober 2007 #15 Skrevet 14. oktober 2007 har kjøpt på helseleveranse til førstmann.. svært fornøyd!!
Bella¨^ -med to små rosa- Skrevet 14. oktober 2007 #16 Skrevet 14. oktober 2007 Det er tilbud på korthårede lammeskinn som ikke er kjemisk behandlet på Barnashage - se http://www.barnashage.no/default_2.asp (Linken er til det største skinnet, finnes en mindre størrelse på tilbud også). Vi bestilte derfra, rask levering med posten og skinnet er veldig bra - anbefales!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2007 #17 Skrevet 14. oktober 2007 Ja, nå skal jeg fortelle hvilke skinn jeg har brukt... Sikkert noen som blir helt sjokkerte. Jeg hadde til mine to første helt naturlige skinn, nesten rett fra slakteriet. Det var bare innom en fyr som garda det først, og gjorde det mykt og deilig. Regner sterkt med at det ble vasket, for det var ingen blodspor på det... Et svart og et hvit, og ja, det tilhørte "mine" sauer fra gården jeg vokste opp. Ingen av mine barn har allergi, og sov veldig godt på skinnene. Nå har jeg kjøpt et mindre, klippet som skal få plass i voggen, de andre var litt for store... Og det bestilte jeg gjennom babyplaneten, og kostet bare 299,- Det ser helt likt ut som det jeg så på barnas hus. Strengt tatt skal alle skinn kunne vaskes, så lenge man ikke bruker sterke vaskemidler. Det som kan bli resultatet er at selve skinnet, ikke ulla, blir stivt. Dette kan du hindre med å tørke skinnet sakte og gjerne gnikke det litt underveis, for å beholde smidigheten. Det er ingen kunst med saueskinn, krever bare litt tid og omsorg. Det er et naturlig produkt, og derfor behøver det litt forsiktighet... Lykke til alle sammen, håper jeg kom med litt info til de som lurer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå