Gå til innhold

Dere som nærmer dere slutten av andre tri.

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan er det med bevegelse hos dere. Baby har beveget seg masse siden uke 17 ca. Etterhvert begynte h*n å være aktiv på nattestid, og rolig på dagen, men bevegelsene var veldig "voldsomme" og kunne sees godt fra utsiden. Den siste uken - er akkurat 27 uker i dag - har det derimot vært mye roligere både dag og natt. Jeg kjenner bevegelse fra tid til annen, men det er mye "svakere" enn tidligere. Kjenner det lissom bare hvis jeg konsentrer meg om å kjenne etter. Er det noen som har opplevd lignende eller som vet hva dette kan komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir jo litt mindre plass å boltre seg på etterhvert, da. Men samtidig vokser jo muskelmassen på den lille, slik at det vil bli mer trøkk i de sparkene h*n får til. Sparkene kommer sjeldnere, men kan bli kraftigere.

Hvis du har vært roligere enn ellers den siste uka vil den lille bli det også - husker jeg fikk komme på legevakta for å sjekke hjertelyden i det siste svangerskapet. Hadde ikke kjent liv på et døgn,grunnen til at den lille ikke hadde rørt seg var fordi mora hadde sittet i sofaen hele dagen (det viste seg at jeg selv hadde kraftig bihulebetennelse og måtte få penicilin - det hadde jeg kjent etter engang).

Helt på slutten vil du nok kun kjenne glidende bevegelser og pirking med fingre og tær - da fyller babyen ut hele livmora og får ikke sparket ordentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...