Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte på om det er noen andre som har hatt en SA den senere tiden, og nå prøver igjen? Hadde vært fint å ha noen å dele tanker, gleder, forventninger og bekymringer med :)

Mistet lille spiren vår i uke 6, er snart ferdig med å blø nå - håper jeg! Har så inderlig lyst til å få full klaff igjen kjempesnart!

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du =)

Ser vi er født i samme årstall? Jeg er født i januar jeg da.

Har en gutt på 2 år, og har vært sammen med barnefar i litt over 7 år.

Nå i 2 pp hadde jeg en sa i uke 6, men blødde ikke så veldig lenge. Eller det vil si.. 6 dager med kraftig blødning, og en del smerter. Hadde ikm idag, men denne gangen venter jeg litt med å teste, for jeg gidder ikke den samme skuffelsen som sist. Da testet jeg positivt dagen etter ikm, og 7 dager etterpå kom smertene..

Hadde vært koselig å slå følge!!

Klem

Skrevet

hei! vil gjerne slå følge:)

har mistet 3 ganger i sommer,i uke 5,6 og 7

er i gang med 2 pp nå...

har ikm ca. 23 okt.

tiden går så sagte at det er helt fælt...

har en sønn på 19 mnd heldigvis:)

Skrevet

jeg hadde en SA i september. vil også bare kjøre på å håper på positiv test neste uke, har ikm på mandag.. krysser fingrene for deg!! jeg blødde med smerter i ca en uke.

Skrevet

Hei dere tre :) Så koselige svar! Så al right å ha noen å skravle med i samme situasjon :) Hvordan regnet dere ut IKM etter SA? Jeg er heldigvis ferdig med å blø nå etter helga. Gynekologen jeg var hos sa at vi burde vente en syklus til vi prøvde igjen, rett og slett fordi det øker farene for ny SA dersom syklusen ikke har rukket å komme ordentlig igang igjen. Hva tenker dere om dette?

Er så rastløs om dagen, klarer nesten ikke tenke på annet enn å få det til igjen...:)

Skal vi samle oss på denne tråden forresten? Eller eventuelt lage en ny?

Hvor er dere fra? Og hvor gamle? Barn fra før? Interesser??

Jeg er forrresten fra Oppland, er 27 år, med en herlig liten 2,5 år gammel krabat fra før. Jobber som lærer på en barneskole. Interesser er scrapping, bøker, familie og venner :)

Gleder meg til å høre fra dere!

Klem

Skrevet

Kan jeg også slå følge? Hadde en ma jeg da,ikke sa...

Begynnte å blø i uke 10,var på ul og der fann de ut at fosteret hadde vært dødt siden uke 5-6..:(

Mistet i sept,for 4uker siden. Nå er jeg veldig klar for å prøve igjen! Er bare så redd for at det skal ta lang tid. Klaffet på 1.pp med begge her,så kommer til å bli sååå fortvilet og stresset omdet tar lang tid nå...

Har ikke fått mensen igjen enda,...

Legen min sa til meg at det var bare å prøve igjen med en gang. Jeg sa jeg hadde hørt at man burde vente en syklus eller to, men det sa hun var bare tull..:)

Har forresten en herlig liten guttepjokk på 13mnd!:))

Skrevet

Hei på deg!

Klart du kan slå følge, bare koselig det :) Huff, var du kommet så langt du.. Det blir sikkert verre og verre jo lengre ut i 1. tri man mister... Men du, neste gang SKAL vi få det til :) :)

Det som er positivt er jo at vi har barn fra før, og da vet vi jo at vi kan få det til :)

Klem til deg ;)

Skrevet

Ja,det er det! Er utrolig glad for at vi har en fra før.. da vet vi liksom at vi kan få det til!:) Klompen fikk frem smilet mitt selv om jeg var uendelig trist da det skjedde. Tror faktisk det hadde vært verre å miste første gang jeg...

Skrevet

kan jeg også henge meg på?

Jeg er 23 år og student,gift i 3 år og vært sammen i 8. Hadde en SA nå 5.okt. og var da 6+1 så var jo veldig tidlig fortsatt, men veldig trist opplevelse. Trist å lese om deres opplevlser...ikke noe gøy at en må gjennom sånne ting. Jeg blør bitte litt enda men det har avtatt gradvis siden torsdag tenker jeg så blødde masse i 6 dager og etter det har det ikke vært så masse. Leser om andre som har blødd i flere uker så er veldig glad jeg slipper det.

Dette var min første graviditet, ser dere har barn fra før av, gleder meg SÅ til det er min tur:) Gleder meg til å begynne å prøve igjen og håper det går fort. Ble gravid i 10pp nå så hvis det tar like lang tid vet jeg ikke hva jeg gjør, men nå vet vi hvertfall at vi kan klare det! Neste gang MÅ det gå bra.

Gynekologen på sykehuset som tok UL sa også at vi burde vente til jeg fikk mensen igjen før vi fortsetter å prøve, men har lest litt og man har ikke noe statistikk til å underbygge at det er større sjangs for ny SA hvis en blir gravid før en får mensen tilbake. Og alle leger sier jo forskjellig - blir så forvirra! Men det virker bare så unaturlig å bruke prevansjon nå for å unngå noe vi helst vil skal skje. Samtidig vet jeg jo ikke når EL er nå så det blir jo ikke noe hard prøving før jeg får tilbake mensen men blir jeg grvid før så blir jeg sjeleglad!!!!

ja, det var min lille historie...ble litt langt. Men veldig koslig å kunne slå følge med noen som er i samme situasjon og opplevd litt av de samme tingene.

Snart er vi gravide alle sammen og skrvler på 1.trimester forumet istedet!

Skrevet

Hei igjen!

Til å bli forvirra av ja! Men tror vel nesten bare vi har bestemt oss for å følge legens råd likevel, selv om ventetiden blir utholdelig lang... Men tenker at jeg i alle fall ikke vil være den som øker risikoen for at vi skal få en ny SA.

Kjenner på meg at jeg grugleder meg til å få positiv test igjen. Hva tenker dere om bekymringer i forhold til ny graviditet, og tanken på at man har mista før?

Skrevet

Jeg mistet også i forrige mnd (tidlig. uke 5 ca), men ventet ikke på noen ny mens.. Og det ble full klaff på første forsøk. Har også hørt at det ikke er nødvedig å vente, men som Miemamma sier, gjør vi jo alle det legen mener er best.

Fikk positiv test på søndag, og håper det går bra denne gangen!

Håper å se dere på 1. tri snart =)

Klem til dere

(Revilo 3.pp)

Skrevet

slår følge jeg om jeg får lov!! mistet 7 okt og var da i ke 10+4... veldig vondt, og fikk infeksjon og ble innlagt.. men på bedringens vei nå å håper det klaffer for meg nå snart igjen!! synd å se så mange miste.. men får tenke posetivt videre og håpe det går bedre for alle når det klaffer igjen..

Skrevet

miemamma: ja, kjenner jeg gru gleder meg litt jeg også, men mest gleder meg!jeg kommer bare til å bekymra meg grønn den første tida, men det skal jeg klare å overleve bare det går bra!

skjønner hva du mener med at en ikke vil være med på å øke sjansen for at det skal gå galt denne gangen også, det er nettopp det som gjør at vi kanskje venter til etter neste mens...vi får se.

silje- therese: det var synd å høre om aborten din med infeksjon, det må være forferdelig når det bare drøyer og drøyer, tar sikkert litt lenger tid å få lagt det bak seg da. Ja, vi må tenke positivt - tror det er kjempe viktig!

Skrevet

Slenger meg med her jeg og. Mistet for 4 uker siden, var da 6+3. fryktellig trist. Går nå og venter på mensen for å kunne begynne å prøve igjen, gruer meg litt til den første tiden ja, men har tro på at det går greit neste gang :)

Ble gravid ganske fort, så håper det går like fort denne gangen.

Har ingen barn fra før, bare en liten valp på 8 mnd som jeg kan trøste meg med :)

Skrevet

eneste måte å komme seg videre på.. men håper å få en ny spire i magen snart!! må bare la kroppen få jobbet ferdig etter det som skjedde!

Skrevet

Isj.. Mange triste opplevelser her altså... Men godt å ha noen å dele det med:) Også tenker jeg at bekymringer blir det uansett, om man har mistet eller ei, så det med å tenke positivt er nok bare utrolig viktig :)

Ellers må jeg bare si at den oppfølgingen vi fikk av gynekolog var veldig bra, og det beroliger meg veldig å tenke på at vi får oppfølging ved eventuelt nytt svangerskap. Fikk beskjed om at vi da får komme inn til UL i uke 7, slik at man får konstantert liv osv. Det syns jeg var flott :)

Også har vi allerede fått en positiv test på denne tråden ser jeg - herlig!!! Masse lykke til, håper vi andre kommer etter på første tri snart vi også :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...